וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו החליט להקדים את הפריימריז ל-31 בינואר

פנחס וולף

4.12.2011 / 22:11

ראש הממשלה החליט כי הבחירות לראשות הליכוד יתקיימו באותו יום בו יתקיים גם הפריימריז לוועידת הליכוד. לחברי סיעתו אמר הערב: "רוצה שנתיים יציבות עד הבחירות, וחופש פעולה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לנצל את יום הפריימריז לוועידת הליכוד, 31 בינואר 2012, כדי לקיים גם בחירות לראשות הליכוד ולמועמדה לראשות הממשלה. זאת כדי למנוע מאבק פנימי בתוך הליכוד סמוך לבחירות לכנסת שמועדן הוא בנובמבר 2013. ראש הממשלה צפוי להודיע על החלטתו במהלך ישיבת סיעת הליכוד שתיערך מחר.

הבחירות לראשות הליכוד היו אמורות להתקיים זמן קצר לפני הבחירות הכלליות. נתניהו ביצע מהלך דומה בשנת 2007, כאשר הקדים בצורה משמעותית את הפריימריז לראשות הליכוד ובכך מנע התכתשות פנים מפלגתית סמוך לבחירות 2009.

ראש הממשלה התקשר הערב אישית לכל חברי סיעת הליכוד וביקש מהם את תמיכתם בו. "הבחירות לכנסת יתקיימו במועדן (נובמבר 2013 - פ"ו)", הוא הדגיש בשיחות, שתוכנן נודע לוואלה! חדשות. נתניהו הסביר להם את המהלך ואמר כי "אני רוצה שנתיים יציבות עד הבחירות לכנסת ורוצה חופש פעולה".

מקורביו אמרו הערב לוואלה! חדשות כי "אנחנו מפלגה דמוקרטית ובדמוקרטיה לכולם יש הזדמנות שווה". המקורבים אף עקצו את קדימה, שבה חברי המפלגה חפצו בהקדמת הפריימריז, אולם רק בשבוע שעבר יו"ר המפלגה ציפי לבני קברה את הרעיון עד לסיום מושב החורף.

משה פייגלין יתמודד מול נתניהו

גורמים בליכוד הסבירו כי להקדמת הפריימריז על ידי נתניהו שלוש סיבות: רצונו של ראש הממשלה להתכונן לכל האתגרים הניצבים בפני המדינה, לנצל את העובדה כי כבר מתקיימות בחירות לוועידה, ובכך לחסוך ארבעה מיליון שקלים לליכוד, וכן הרצון להתכונן בצורה טובה יותר למערכת הבחירות, שלא ברור כעת מתי יתקיימו.

בתוך כך, הודיע ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד - משה פייגלין כי יתמודד מול נתניהו בכל תאריך שייבחר. לדבריו, "אין לי ספק שתהיה לי תמיכה רחבה הרבה יותר מחטיבת מנהיגות יהודית. ההתמודדות שלי היא לא נגד נתניהו אלא בעד מה שיש לי להציע". פייגלין אף הוסיף כי "הפיתרון האמיתי לבעיותיה של ישראל מצוי בידי ולכן אני מתמודד".

ביום חמישי הבא ייערך כינוס של מרכז הליכוד, במהלכו תאשר ועידת המפלגה, ככל הנראה, את הגדלת כוחם של חברי המרכז מהערים ב-30%, כך שכוחם של המתנחלים יצומצם. ההערכה היא שבהחלטתו להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה הוא מחזק את מחנהו בוועידת הליכוד, כאשר תומכיו יגיעו לקלפיות באחוזים גדולים יותר משום שכבר יהיה מדובר לא רק בבחירות לוועידה.

עוד בנושא
נתניהו מרגיע יהודי ארה"ב: נסיר קמפיין משרד הקליטה
חולדאי לנתניהו: תושבי ת"א מופקרים מול הפליטים
נדחו ההצבעות בממשלה על המלצות טרכטנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully