וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט על חטיפת שליט: "זה היה אירוע טראומתי"

2.6.2011 / 10:34

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס בעדותו בבית המשפט לחייל החטוף: "עשינו דברים שאי אפשר לדבר עליהם. שליט אינו איתנו וזה ללא ספק נושא כואב וקשה שמלווה אותי"

גדעון צנטנר

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש ממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס היום (חמישי) בעדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים לחטיפת החייל גלעד שליט ולנסיבות שהובילו לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. "קודם כל נהרגו שני חיילים שלנו, ונחטף גלעד שליט. זה היה אירוע טראומתי. ליוויתי את הנושא וקיבלתי החלטות. עשינו דברים שאי אפשר לדבר עליהם. ברגע זה עדין גלעד שליט אינו איתנו וזה ללא ספק נושא כואב וקשה שליווה אותי בכל".

אחר כך ציין אולמרט כי מאז שהסתיימה המלחמה לא חיזבאללה לא ירה ירייה אחת אל תוך גבול ישראל. "אני יודע שאנחנו לא באירוע פוליטי, אבל צריך לשים לב לזה", אמר. בעקבות התבטאות זו, פנה השופט יעקב צבן לפרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר ואמר: "שים לב למה שאמר העד, אנחנו לא באירוע פוליטי".

"מאותה שיחת טלפון הכל השתנה"

אולמרט סיפר כיצד מונה לראש ממשלה בפועל לאחר שראש הממשלה דאז, אריאל שרון, סבל משבץ. "זה התחיל כיום רגיל. היה לנו טקס של השלמת מכירת בנק לאומי. הכל מצטלב בהכל", אמר אולמרט בהתייחסו לכך שנחשד במרמה והפרת אמונים לאחר שנטען כי ניסה להשפיע על זהות הרוכשים. יצוין כי התיק – שכונה פרשת בל"ל – נסגר. "שרון היה צריך לעבור צנתור, במסגרתו מרדימים אותו וסמכויותיו עוברות אלי. בשעות אחר הצהריים הגיע טלפון ממזכיר הממשלה, שאמר לי כי ראש הממשלה מרגיש לא טוב. הוא חשש שזה משהו יותר רציני מהפעם הקודמת והוא מובל באמבולנס לבית החולים הדסה".

"אחרי חצי שעה הוא התקשר פעם נוספת ואמר לי שכדאי שאסע הביתה כי המצב נראה רע מאוד. בסביבות השעה 23:00 הגיע טלפון ממזכיר הממשלה שאמר לי כי על דעת היועץ המשפטי לממשלה, הוחלט שראש הממשלה במצב של נבצרות, והואיל וכך עוברות כל הסמכויות אלי. הוא הוסיף - 'אנחנו מאחלים לך בהצלחה'. הנחתי את השפופרת, ומאותו רגע הכל השתנה", סיכם אולמרט.

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully