וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דין חדש לרוני רון, גזר הדין יידחה?

30.5.2011 / 8:15

ביהמ"ש המחוזי בפ"ת צפוי לגזור היום את עונשו של רוני רון, שהורשע ברצח נכדתו רוז פיזם. אולם יום לפני הדיון הוסיף רון עו"ד נוסף, וכעת הוא מבקש לדחות את הדיון בכשלושה שבועות

שלב הטיעונים לעונש במשפטתם של רוני רון ומארי פיזם, שהורשעו ברצח ובשידול לרצח של רוז פיזם, ייפתח היום (שני) בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה. בית הדין היה אמור לגזור היום גם את דינם של השניים, אולם ייתכן כי שלב זה יידחה, זאת כיוון שרון שכר אתמול לצוות ההגנה שלו גם את עורך הדין בני נהרי שביקש לדחות את הדיון בתיק.

עורך הדין נהרי נפגש אתמול עם רון, ואמר כי "שמעתי ממנו דברים מאוד מעניינים ומשמעותיים. אני אבקש לדחות את דיון הטיעונים לעונש בשבועיים-שלושה כדי לבחון באופן יסודי את הכרעת הדין ואת טענותיו של רון".

בסוף השבוע שעבר נדחתה בקשתו של רון, שהורשע ברצח נכדתו בת הארבע, לעכב את שלב הטיעונים לעונש. פרקליטיו ביקשו להעביר לשופטים חוות דעת פסיכיאטרית, שתאפשר לרון לטעון לאחריות מופחתת למעשיו, אך הבקשה נדחתה. פרקליטיה של האם, מארי פיזם, שהורשעה בשידול לרצח, ביקשו אף הם לדחות את הדיון בעניינה - אך גם בקשתם נדחתה על ידי בית המשפט.

"גרמו במשותף ובמתכוון למותה של רוז"

לפני כעשרה ימים, הרשיע בית המשפט את רון ברצח רוז ב-2008. האם, מארי, הורשעה בשידולו למעשה. "הנאשמת לא חדלה מלהפציר בו להיפטר מרוז לצמיתות", כתב השופט אברהם טל בהכרעת הדין. "רון גיבש את החלטתו לפתור את 'בעיית רוז' באופן סופי - ולגרום למותה", הוסיף. שתי העבירות בהן הורשעו רון ומארי פיזם נושאות בצדן עונש קבוע בחוק של מאסר עולם. עם זאת, עורכי דינם ינסו היום לטעון כי היו לשניים נסיבות פסיכולוגיות מקלות שהובילו אותם לביצוע המעשים, ולפיכך יש להקל בעונשם.

פרקליטותיה של מארי פיזם, עורכות הדין רויטל סויד ומירב גרינברג, טענו לאחר הכרעת הדין כי הופתעו מפסיקת השופטים. "לא צפינו הכרעה של שידול לרצח", אמרו. לעומתן, פרקליטו של רוני רון, גיל פרידמן, אמר כי לא הופתע מהכרעת הדין - אך טען שבית המשפט שגה כאשר קבע שמדובר ברצח.

רוז, שנולדה והתגוררה רוב חייה בצרפת, נעלמה במאי 2008 לאחר שרון אסף אותה מבית אמו. רק כחודשיים לאחר מכן נודע לרשויות הרווחה על היעדרותה, ואמה וסבה נעצרו. המשטרה ניהלה חיפושים קדחתניים למצוא אותה, ולאחר זמן מה משו צוללנים מנהר הירקון מזוודה ובה גופתה.

בפרקליטות התלבטו בשעתו במה להאשים את השניים, מכיוון שטרם הכרעת הדין לא היה ידוע כיצד בדיוק מצאה הילדה את מותה. עיקר ההתלבטות נסובה סביב מעורבותה של האם מארי, אך לבסוף הוגש נגד השניים כתב אישום בגין רצח. "במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה גרמו הנאשמים, או מי מהם, בהחלטה משותפת ובמתכוון למותה של רוז, בדרך ובמקום שאינם ידועים למאשימה", צוין בכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully