וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "אם תוקם מדינה פלסטינית - אתפטר"

14.5.2011 / 14:40

בראיון לעיתון האיטלקי "לה-רפובליקה" אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי במידה ויגשים את כל מטרותיו הפוליטיות, בהן הקמת מדינה פלסטינית - יתפטר עוד השנה

מתכנן את הפנסיה? יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר כי אם יגשים את כל מטרותיו הפוליטיות, ובהן הקמת מדינה פלסטינית, הוא יתפטר מתפקידו עוד השנה. בראיון לעיתון האיטלקי "לה-רפובליקה" שהתפרסם היום (שבת) אמר אבו מאזן כי "כשנבחרתי לתפקיד התוכנית שלי הייתה: ביטחון, כלכלה ופיתוח חברתי, פיוס פלסטיני ולאחר מכן עצמאות מדינתנו". לדברי אבו מאזן, "השנה קיימת אפשרות שנגשים את כל אלו – ואז אצא לגמלאות".

אבו מאזן חזר ואמר כי אם המשא ומתן עם ישראל, שהוקפא לפני מספר חודשים, לא יחודש – הפלסטינים ידרשו מהאו"ם הכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית בחודש ספטמבר הקרוב. "אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן, האפשרות הנוספת שלנו היא לגשת לאו"ם", אמר.

ביום רביעי דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' כי "פתח וחמאס סיכמו ביניהם כי אבו מאזן יתמנה גם לתפקיד ראש הממשלה הפלסטיני". על פי הדיווח, ראש ממשלת חמאס ברצועה איסמעיל הניה וראש הממשלה הפלסטיני הנוכחי, סלאם פיאד, ישמשו כסגניו של אבו מאזן. לא ברורה מידת מהימנותו של הדיווח, ואין לו אישור מכל מקור אחר.

עם זאת, בתחילת השבוע אמר אבו מאזן כי הוא סבור שהאדם המתאים ביותר לכהן כראש ממשלת המומחים שצפויה לקום על ידי חמאס ופתח במסגרת הסכם הפיוס ביניהם הוא ראש הממשלה הנוכחי, סלאם פיאד. העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח כי למרות הסתייגותו של חמאס מפיאד, אבו מאזן ינסה לשכנע את חמאס להשאיר את פיאד בתפקיד כדי למנוע מישראל לפגוע בלגיטימיות של הממשלה הפלסטינית שתקום.

משלחות של פתח וחמאס צפויות להגיע היום לקהיר על מנת לדון בנושא הרכב הממשלה החדשה שתוקם. בין היתר, צפויות המשלחות להציע שמות של אישים שצריכים, לדעתן, לעמוד בראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully