וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעה מרגיעה מביה"ח: שירלי מרדר יצאה מכלל סכנה

אריאל נוי

3.4.2011 / 13:49

שבוע לאחר שאושפזה בשל אי ספיקת כבד, שנגרם כתוצאה מנטילת כדורי "נורופן", חל שיפור ניכר במצבה של שירלי מרדר. בבית החולים מבהירים: "היא יצאה מסכנת חיים, אך בפנינו דרך ארוכה"

שיפור נוסף חל במצבה של שירלי מרדר, המאושפזת מזה שבוע בשל אי ספיקת כבד, שנגרם מנטילת תרופה לשיכוך כאבים מסוג "נורופן", והיא יצאה מסכנת חיים. כך נמסר הבוקר (ראשון) מבית החולים בילינסון בפתח תקווה, בו היא מאושפזת. מרדר תצא במהלך היום מהמחלקה לטיפול נמרץ, ותועבר למחלקה אחרת להמשך מעקב בטיפול. בימים האחרונים טופלה מרדר בהליך חריג המכונה "פלסמה פרזיס", המיועד בדרך כלל לטיפול במחלות אימונולוגיות. הטיפול הוצע במקור לקראת השתלת הכבד שהייתה הצעירה אמורה לעבור, אך הוא גרם לשיפור ניכר, ולכן החליט הצוות הרפואי להמשיך בו עד שרמת ההכרה חזרה למצב תקין.

במסגרת ההליך, מוצא דם מהחולה למכשיר חיצוני אשר מפריד את מרכיביו ומסלק את הרעלנים, לפני החזרתו לגוף החולה. פרופ' זיו בן ארי, מומחית למחלות כבד בבית החולים, מסרה כי "ההשערה היא שעל ידי הליך זה, סולקו מדמה של שירלי רעלנים שנוצרו כתוצאה מהכבד הכושל והשפיעו על דרגת הכרתה. באמצעות הטיפול 'קנינו זמן', ואפשרנו לכבד להתחיל בתהליך ההתחדשות.

עם זאת, סייגה המומחית את השמחה ואמרה כי "עדיין עומדת בפנינו דרך ארוכה עד להחלמתה המלאה של שירלי". ד"ר יעקב אורלין, מנהל בנק הדם במרכז הרפואי, אמר כי "פלסמה פרזיס הוא טיפול לא סטנדרטי במקרים של אי ספיקת כבד סוערת", וציין כי ההליך בוצע על ידי צוות מיומן בטיפול מסוג זה.

פרופ' פייר זינגר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ כללי בבילינסון, סיפר כי "סדרה של החלטות וטיפולים נכונים הצליחה להוציא את שירלי ממצב קריטי ביותר – מהטסה בהולה להשתלת כבד בחו"ל לשיפור דרמטי בימים ספורים". אביה של שירלי, אלי מרדר, סיפר לוואלה! חדשות כי "אני נרגש ומקווה ששירלי תחזור למצב בריאותי תקין. עברו עלינו ימים קשים מאוד, ואני מקווה שזה האור בקצה המנהרה". גם מנהל מחלקת ההשתלות בבית החולים, פרופ' איתן מור, הביע את שביעות רצונו כשציין כי "אני שמח שהצלחנו למצוא פתרון לשירלי בארץ, ובכך נמנע הצורך בהטסתה המורכבת לחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully