וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורם המוביל למוות בעריסה: עישון של האם

אריאל נוי

24.3.2011 / 0:20

עפ"י נתונים שנחשפו בכנס לחקר מוות בלתי מוסבר בקרב תינוקות, 9 מ-10 נשים שתינוקן מת ממוות בעריסה נהגו לעשן. עוד נמצא כי התמותה בקרב תינוקות בנים גבוהה פי 1.5 מאשר בקרב בנות

בכנס של עמותת "עתיד",העמותה הישראלית לחקר ומניעת מוות פתאומי בתינוקות, הוצגו ביום שלישי נתונים המסכמים את שיעורי מקרי המוות בקרב תינוקות. מהממצאים עולה כי הסיבה העיקרית למוות של תינוקות בעריסה היא עישון.

מהנתונים שהוצגו בכנס עולה כי הסיכון של אימהות מעשנות לאבד תינוק כתוצאה ממוות עריסה גבוה פי ארבע מאמהות שאינן מעשנות. ממחקר שבוצע באנגליה, תשע מתוך עשר נשים שתינוקן מת בעריסה נהגו לעשן. עוד נמצא כי כאשר האם ההרה חשופה לעישון פאסיבי בלבד, נגרם נזק לעובר וליילוד והסיכון למוות בעריסה עולה משמעותית. בנוסף, קיים קשר כמותי בין מספר הסיגריות שהאם מעשנת למידת הסיכוי למות תינוקה. אם המעשנת למעלה מ- 20 סיגריות ביום מעלה פי 5 את הסיכון למוות בעריסה.

מנתונים נוספים שהוצגו בכנס עולה כי ב-12 השנים האחרונות ניכרת בישראל מגמת יציבות בשיעורי תמותת תינוקות ממוות בלתי מוסבר. שיעור מקרי המוות הבלתי מוסבר בתינוקות באוכלוסייה הערבית גבוה בשיעור של פי שלוש יותר מאוכלוסייה היהודית. בנוסף, תינוקות בנים נמצאים בסיכון גבוה פי 1.5 מבנות למות מוות בעריסה. בעקבות יישום ההמלצה להשכיב תינוקות לישון רק על גבם, חלה בעולם המערבי ירידה דרסטית של 50- 70% בשיעור תמותת התינוקות ממוות בעריסה.

"בכדי למנוע מוות בעריסה, ישלהשכיב את התינוק במיטה נפרדת, הסמוכה למיטת ההורים, ולהימנע משינה משותפת עד גיל 6 חודשים", המליצה ד"ר ענת שץ, יו"ר עמותת עתיד. "הדבר נכון במיוחד כשהאם או כששני ההורים מעשנים, צורכים אלכוהול או סמים, או עייפים מאוד".

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully