וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלח הודעת גירושין ב-SMS - ויפצה את האישה

גלעד גרוסמן

16.2.2011 / 20:27

תושב ירושלים שלח מסרון לאמה של אשתו, בו נכתב: "עם כל הצער, בתך גורשה משום שאני התארסתי". בימ"ש לענייני משפחה קבע כי מדובר בהודעת גירושין והורה לפצות את האישה ב-95 אלף שקלים

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים הורה אתמול (שלישי) לגבר לפצות אשתו לשעבר בסכום של 95 אלף שקלים, לאחר שהתגרש ממנה באמצעות שליחת מסרון לאמה של האישה. בהודעה נכתב: "עם כל הצער, בתך גורשה משום שאני התארסתי. תודה". מפסק הדין עולה כי זמן קצר לאחר שבני הזוג נישאו, גילתה האישה כי היא בהריון ועברה להתגורר אצל אמה. בזמן שהיתה אצל האם, ילדה האישה את בתם המשותפת והגישה תביעה למזונות בבית הדין השרעי, אולם אף אחד מהם לא הגיש תביעת גירושין.

עוד עולה מכתב האישום כי זמן קצר אחרי שעזבה האישה, נישא הגבר לאישה אחרת. לפני כשנתיים קבע בית הדין השרעי כי שליחת ההודעה יצרה בעצם גירושין תקפים ותביעת המזונות של האישה נדחתה. האישה טענה בתביעה שהגישה כי כתוצאה מכפיית הגירושין נגרם לה נזק כספי לשיעור המזונות להן לא היתה זכאית. בנוסף, טענה, נגרם לה נזק נפשי ובושה כתוצאה מפגיעה במעמד החברתי בחברה המוסלמית השמרנית. עוד טענה האישה כי סבלה מאלימות והשפלות מצד משפחת הגבר בזמן שהיו נשואים. האישה דרשה כי הגבר ישלם לה פיצויים בסכום של 125 אלף שקלים. הגבר דחה את טענות האישה וטען כי האישה עזבה הבית בעקבות סכסוך בינו לבין אימה וכי הוא ניסה לגרום לה לחזור אך היא סירבה. הוא טען כי שלח את ההודעה כדי להפחיד את האם ולגרום לבת לחזור הביתה.

השופט דניאל טפרברג קבע כי לאישה זכות לתבוע פיצויים ודחה את טענות הגבר כי לא ניסה להתגרש מהאישה מפני שהגירושין בוצעו בעל כורחה של האישה. השופט הוסיף כי לא ניתן לכמת את הנזק שנגרם לאישה, מפני שלא ניתן לאמוד את הנזק הנפשי והבושה. הוא גם דחה את הטענה כי יש לפצות את האישה עבור המזונות לאור החלטת בית הדין השרעי. כמו כן, בהתחשב בעובדה שהגבר שילם את תשלום המוהר שהבטיח בעת הנישואין, הורה השופט לפצות אותה ב-95 אלף שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • גירושין
  • sms

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully