וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופל בשל פצעון ביד, וכמעט מת מחיידק אלים

קובי מנדל

18.1.2011 / 22:31

צחי ראומי, סטודנט מהצפון, הגיע לקופת החולים בשל פצעון בידו. הוא קיבל טיפול תרופתי ושוחרר לביתו, אך כעבור מספר ימים הידרדר מצבו והוא אושפז בבי"ח לאחר שבגופו התגלה חיידק אלים

חיידק אלים ונדיר שהתפתח מפצעון ביד, כמעט וגרם למותו של צעיר מצפון הארץ: צחי ראומי, סטודנט בן 24 מהצפון, אושפז לפני כחודש במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים כרמל בחיפה כשהוא בסכנת חיים, לאחר שחיידק אלים תקף את גופו. במשך חודש שלם נלחמו הרופאים על חייו, ולבסוף הצליחו להביס את החיידק. צחי צפוי להשתחרר בקרוב מבית החולים.

תחילת הסיפור לפני כחודש כאשר גילה צחי פצעון בידו. "הלכנו לקופת חולים שם ניקזו לצחי את המוגלה מהפצעון, קיבלנו אנטיביוטיקה והלכנו הביתה", ספרה אמו, רוזה ראומי. אלא שהאנטיביוטיקה לא עזרה, וצחי החל לסבול מכאבים עזים שלוו בחום גבוה מאוד. "הרגשנו שמשהו כאן כבר לא נורמלי", אמרה האם, "הכאבים היו עצומים ושום דבר כבר לא עזר אז נסענו לחדר המיון של בית החולים כרמל".

בחדר המיון פתחו הרופאים בסדרת בדיקות, ולאחר זמן קצר גילה מנהל יחידת הזיהומים ד"ר גבי ובר כי צחי נדבק בחיידק נדיר בשם MARSA - חיידק קטלני שעד כה כמעט ולא נראה בבתי החולים בישראל.

"ניהלנו מלחמה על חייו בכל החזיתות"

מצבו של צחי המשיך להדרדר, הוא איבד את הכרתו והועבר במצב קשה ליחידה לטיפול נמרץ, שם החלו הרופאים להילחם על חייו. "החיידק הקטלני התפשט במהירות בגופו ופגע לו בצורה קשה מאוד בריאות", אמרה מנהלת היחידה ד"ר סילביאן בורשטיין. "ניסינו את כל סוגי האנטיביוטיקה הקיימים,עד שהוצרכנו להרדים ולהנשים אותו", הוסיפה.

לאחר התייעצויות רבות, הצליח ד"ר ובר לפענח את השילוב האנטיביוטי הראוי להתמודדות עם החיידק ובמקביל זיהו האורטופדים את מקור הזיהום. צחי הועבר לחדר הניתוח שם ניקזו הרופאים את הזיהום שהצטבר במפרק הירך. "ניהלנו פה מלחמה על חייו של צחי בכל החזיתות", אמר ד"ר ובר.

אמו של צחי, סיפרה: "17 שנה חיכיתי לילד הזה. צחי הוא הבן הראשון שלי. כשהוא נולד קיבלתי אותו במתנה מאלוהים ואני לא הולכת לוותר עליו. ביקשתי מאלוהים שאחרי שנתן לי את המתנה בפעם הראשונה ישאיר לי את הבן שלי צחי ולא יקח לי אותו ואני שמחה ומודה לו שהוא שמע אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully