וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת ה'באבות' בנתיבות עולה מדרגה

מוטי לוי

6.10.2010 / 0:55

היריבות בין הרבנים בנתיבות נמשכת: אנשי חצרו של הרב יעקב איפרגן חושדים באנשי חצרו של הרב ברוך אבו-חצירא כי הם אלה שעומדים מאחורי מודעות איומים שפורסמו ברחבי העיר

מקורבי הרב יעקב איפרגן – "הרנטגן" – הגישו אתמול (שלישי) תלונה למשטרת נתיבות לפיה ברחבי העיר פוזרו מודעות בהן קריאה לרב ולמשפחתו לעזוב את העיר, ולצידה איום שבאם לא יעשה כן שמו יוכפש. בשיחה עם וואלה! חדשות אנשי חצרו של איפרגן מאשימים את אנשי החצר היריבה במעשה ומאיימים כי "ברגע שסבלנותנו תפקע, יוסר הרסן והעניינים ייצאו מכלל שליטה".

בנתיבות מתקיימות כיום, זו לצד זו, לא פחות מחמש חצרות שונות של רבנים – לכל אחת מוסדות משלה וקהל מעריצים וחסידים. עיקר פרסומה של העיר נודע בגלל קברו של המקובל רבי ישראל אבו-חצירה – ה'באבא סאלי' ששוכן בה. בנו, הרב ברוך אבו-חצירה, או ה'באבא ברוך' כפי שהוא מכונה בפי חסידיו, עומד בראש אחת החצרות הגדולות בעיר נתיבות. לצידו ישנם גם הרב יורם אברג'יל, הרב יגאל שריקי, הרב יששכר מאיר, והרב יעקב איפרגן, המכונה 'הרנטגן' ומי שנחשב ליריבו המר ביותר של ה'באבא ברוך'.

כאשר נשאלים חסידי הרב איפרגן על מקורן של המודעות שפוזרו בנתיבות הם מפנים מייד אצבע מאשימה לחצרו של אבו-חצירה. "הבאבא ברוך מתעב את הרנטגן, הוא לא יכול לסבול את ההצלחה שלו והוא מנסה לגמור אותו", אמר אחד מאנשי החצר. אנשי חצרו של איפרגן מציינים כי לרב אבו-חצירה עצמו עבר פלילי והוא ריצה בעבר חמש שנות מאסר בכלא מעשיהו על לקיחת שוחד. עוד מוסיפים בחצרו של איפרגן כי עם כל שאר החצרות בעיר הם חיים בשלום ושלווה.

למעשה, אין זו הפעם הראשונה שחצרו של אבו-חצירה נחשדת בניסיון לפגוע ברב איפרגן. לפני כשמונה שנים נחשד עוזרו של אבו-חצירה, עודד אדרי, בכך ששידל יחד עם אחיו חמש נשים להגיש נגד איפרגן תלונות על כך שהוא ביצע בהן מעשים מגונים. אז נגמר הסיפור בעבודות שירות למתלוננות על הגשת תצהירים כוזבים. כמו כן, בסוף אוגוסט השנה, נחשד מבקר עיריית נתיבות, שמעון אלון, גם הוא מקורבו של אבו-חצירה, בכך שניסה לשכור את שירותיה של נערת ליווי בכדי להפיל את איפרגן בפח.

מקורבי ה'רנטגן' אמרו לוואלה! חדשות כי המקרה האחרון מהווה מבחינתם נקודת מפנה בהתייחסות שלהם למעשיי אנשי חצרו של ה'באבא ברוך'. "אם עד היום הבלגנו על הכל משום שהרנטגן אסר עלינו להגיב למעשיהם, עכשיו זה כבר לא בשליטת הרנטגן, משום שלא בו כעת פוגעים אלא בכבודנו שלנו", סיפר אחד מהאנשים הקרובים לרנטגן.

לדברי המקורב, בידיהם של אנשי חצרו של הרנטגן חומרים ש"יכולים להוציא את אנשי חצרו של הבאבא ברוך מכליהם", עוד הוא מוסיף כי ההבלגה עד עכשיו לא נבעה מחולשה אלא מאיפוק, וברגע שסבלנותם תפקע "יוסר הרסן ולא תהיה שליטה לאף אחד".
הרב יעקב איפרגן נודע כרבם של ידוענים רבים בישראל. על אף גילו הצעיר יחסית (44), הוא נחשב לכוכב עולה בעולם המקובלים בישראל ומדי יום מאות אנשים באים להיוועץ בו ולקבל את ברכתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully