וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לפיד: מתנצל אם פגעתי במישהו

24.1.2002 / 16:17

השבוע הגדיר את השיר "את אינך" של עמיר בניון, המושר בעברית ומרוקאית, כ"נורא" ואמר: "טול כרם כבשה אותנו"; לאחר הסערה הציבורית, יזם פגישת פיוס, אך בניון החרים אותה

הזמר עמיר בניון החרים היום פגישת פיוס שיזם יו"ר השינוי, ח"כ יוסף לפיד. זאת, לאחר שדבריו של לפיד, לפיהם שירו של בניון "את אינך" הוא "נורא", עוררו ביקורת מימין ומשמאל ובקרב קהילת האמנים. במסיבת עיתונאים שקיים היום במקום פגישת הפיוס, אמר לפיד כי אינו מצטער שהביע את דעתו, אך הוא מתנצל אם פגע במישהו.

ביום שני העניק לפיד ראיון לגלי צה"ל. לפיד הועלה לשידור לאחר השמעת השיר את אינך", שבו מילים בעברית ובמרוקאית. לפיד אמר בפתח הראיון: "שמעתי את השיר הזה והגעתי למסקנה שלא אנחנו כבשנו את טול כרם, אלא טול כרם כבשה אותנו".

היום שיגר לפיד מכתב לגופים המייצגים אמנים, בהם יו"ר אמ"י, מנכ"ל אקו"ם ויו"ר אשכולות. במכתב כתב לפיד: "אני מצטער אם מישהו לא הבין את בדיחתי ונפגע, אך אוי לחברה הישראלית אם אנשים יצטרכו לפחד מאמירות שנונות, פן יבולע להם ויאיימו עליהם בחרמות".

הזמר עמיר בניון מסר מיד לאחר האמירה המקורית כי "כאמן וכעושה אמנות אני מכיר את האופן שבו האמנות והיצירה מפעילות אצל אנשים רגשות מסוימים שונים. זה תפקידה של האמנות". הזמר הוסיף: "מעבר לכך אני לא מוכן להגיב על הפרשה".

התבטאותו המקורית של ח"כ לפיד עוררה סערה פוליטית בכנסת. ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר כי "תגובתו מעידה על חוסר סובלנות, חוסר תרבות, יוהרה, התנשאות וחוסר פתיחות". ח"כ דוד טל (ש"ס) קבל על כך שלדעת לפיד, "יש מונופול רק לתרבות מזרח-אירופית".

ח"כ יגאל ביבי (מפד"ל) הודיע בתגובה על יוזמה חדשה - להזמין את עמיר בניון וזמרים נוספים מעדות המזרח למשכן הכנסת בט"ו בשבט, לכבוד חגיגות יום ההולדת של הכנסת.

"אסור למתוח ביקורת על יצירה ישראלית?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully