וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: יש לברר במהירות את אמינות מסמך גלנט

יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

8.8.2010 / 16:37

שר הביטחון התייחס לראשונה לפרשת "מסמך גלנט", וקרא לחשוף את "זהות העומדים מאחוריו". היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין עם פרקליט המדינה משה לדור וגורמים במשטרה דנים במסמך שנועד לכאורה לקדם את מועמדות האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל

מערכת וואלה!

(עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום (ראשון) לראשונה ל"מסמך גלנט". בהודעה שהוציאה לשכתו של ברק נאמר כי ההחלטה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין נעשתה על ידי ראש הממשלה ובעצה אחת עם שר הביטחון. "אני משוכנע כי ניתן ודרוש לברר במהירות את אמינות המסמך ולחשוף את זהות מי שעומדים מאחוריו", אמר ברק.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מקיים הערב התייעצות ראשונית עם פרקליט המדינה משה לדור, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב יואב סגלוביץ, וגורמים נוספים כדי לדון בפרשת "מסמך גלנט".

"על שר הביטחון להשהות באופן מיידי את הליך הבחירה של הרמטכ"ל החדש עד לתום החקירה", כך אמר היום ח"כ נחמן שי (קדימה) החבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "מרגע שהיועץ המשפטי לממשלה פתח בחקירה יש להמתין לתוצאותיה ואין להעלות על הדעת כי יבחר רמטכ"ל תחת צילה של החקירה ומבלי שתתגלה האמת כולה ותימסר לציבור", אמר ח"כ שי, "אני מצפה כי שר הביטחון יודיע על כך בהקדם על מנת להבהיר כי כל החלטה באשר תהיה לא תושפע מן המסמך הזה לכל כיוון שהוא".

המסמך, שנחשף ביום שישי בערוץ 2, נושא את הלוגו של משרד יחסי הציבור של אייל ארד, "ארד תקשורת", ובו רעיונות לקמפיין שיסייע למינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, באמצעות סכסוך בין שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי, וכן הצגת אשכנזי כ"נעלב סדרתי". בנוסף מציעים כותבי המסמך לפתח תדמית שלילית לאלוף בני גנץ, המתחרה אף הוא על התפקיד.

דובר צה"ל פרסם בצהרים הודעה חריגה בשמו של הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, ובה התייחסות לפרסום. בהודעה שפורסמה בשמו של הרמטכ"ל אשכנזי נכתב כי "צה"ל ישתף פעולה עם כל חקירה שיוחלט עליה ושתבוצע על ידי הגוף שיסוכם". עוד נאמר בהודעה כי "הרמטכ"ל מצר על כך שלתוך התהליך החשוב והרגיש של מינוי הרמטכ"ל משתרבבים נושאים ועיסוקים שיש בהם כדי לפגוע בצה"ל ובאמון הציבור בו".

בהודעת הרמטכ"ל אין התייחסות למקור הדלפת המסמך, אלא למהימנותו בלבד. אשכנזי סבור, כך לפי ההודעה, "כי כל אחת משתי האפשרויות הנידונות בתקשורת, הן הגרסה לפיה מדובר במסמך אותנטי ואמין והן הגרסה לפיה המסמך מזויף הן חמורות מאוד ודורשות בירור וחקירה מעמיקים. הרמטכ"ל מקווה שהאמת תצא לאור מוקדם ככל האפשר על מנת שלא יוותר צל צילו של חשד על אף אחד מהמעורבים, קצין או אזרח".

"אני לא יועץ לגלנט"

יועץ התקשורת אייל ארד הכחיש כל קשר למסמך. "יש לי ספקולציות לגבי מי שעומד מאחורי המסמך", כך אמר הבוקר בראיון בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל. לדבריו, הוא והאלוף גלנט לא שוחחו באופן פרטי במשך השנתיים האחרונות וגם בעבר, פגישותיהם היו תמיד במסגרת עבודה, "מעולם לא פגשתי אותו מחוץ למשרד, אני לא יועץ לגלנט, אינני מעורב בעניין המרוץ לרמטכ"לות ואין לי נגיעה בעניין", אמר ארד על קשריו על אלוף פיקוד הדרום.

הבוקר גילה ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית כי פנה אמש ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בבקשה לבחון את הפרסום. "לאור הפרסומים בכלי התקשורת נועצתי בשר הביטחון, האחראי על צה"ל, ולאחר מכן פניתי ליועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו לבחון את הנושא בהקדם. וינשטיין השיב כבר בשיחתנו אמש שכך יעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully