וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון וקרטר ידונו עם חמאס בעסקת שליט?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.7.2010 / 9:57

העיתון המצרי "אל-מסריון" דיווח כי מתנהלים מגעים לאפשר לנשיאי ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר וביל קלינטון לבקר ברצועה. השניים צפויים לדון בעסקת שליט ובהכרה בינלאומית בחמאס

מצרים, חמאס וארה"ב מנהלות בימים אלו מגעים במטרה לאפשר לנשיאי ארה"ב לשעבר ביל קלינטון וג'ימי קרטר לבקר ברצועת עזה, כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון המצרי "אל-מסריון". על פי הדיווח, שני הנשיאים לשעבר צפויים לדון עם בכירי חמאס ברצועה בשורה של נושאים, ובראשם עסקת שליט. מועד הביקור טרם נקבע.

עוד דיווח העיתון כי בנוסף לדיונים על עסקת שליט בין ישראל לחמאס, צפויים שני המנהיגים לדון במצור הישראלי המוטל על רצועת עזה. העיתון הוסיף כי השניים יציעו לחמאס הסרת הבידוד הבינלאומי מעל הארגון והכרה בו בזירה הבינלאומית בתמורה לביטחונות שיעניק לוושינגטון.

לפני כשבוע דיווחה סוכנות הידיעות האיטלקית כי קלינטון הודיע לגורמים ברצועת עזה שהוא מעוניין להגיע לעזה ולבקר את החייל החטוף גלעד שליט. מקורות העיתון מסרו שקלינטון, שהתבקש על ידי ראש הממשלה נתניהו לתווך במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט, מנהל מגעים עם עזה, אולם המקורות העריכו כי הסיכוי שיבקר את שליט הוא נמוך מאד.

בקשתו של קלינטון מגיעה לאחר שבפגישה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא לשעבר, במהלך ביקורו בארה"ב, ביקש נתניהו להתערב למען שחרורו של שליט ולהפוך לשליח מיוחד, כפי ששימש בפרשת העיתונאיות האמריקאיות שנעצרו בצפון קוריאה.

לפני כשנה הגיע נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר לרצועת עזה, שם נפגש עם ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה ועם בכירי חמאס נוספים. קרטר העביר לאנשי הארגון מכתב לחייל החטוף גלעד שליט שאותו קיבל מאביו נועם שליט ובחמאס הבהירו כי ישקלו להעבירו לשליט. בנוסף ביקר קרטר גם באזורים ברצועה שנפגעו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" מאש צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully