וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין: נפנה בעצמנו פלסטינים מסילוואן

פנחס וולף

23.6.2010 / 12:32

לדברי ח"כ אורי אריאל, פעילי ימין יפנו בכוחות עצמם פלסטינים ש"פלשו" למבנה בשכונה, אם המשטרה לא תבצע את הפינוי בעצמה. "המדינה גוררת רגליים, נחזיר את הנכס לבעליו"

התבערה הבאה בירושלים? בעוד שבועיים ינסו פעילי ימין לפנות בכוחות עצמם בית כנסת עתיק בסילוואן המאוכלס בידי ערבים, כפי שלטענתם מתיר להם צו בית משפט. זאת אם המשטרה לא תפנה את הפלסטינים עד אז. כך אמר היום (רביעי) ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) במסגרת הצגת שאילתא במליאת הכנסת בנושא "אפליית יהודים במזרח ירושלים".

אריאל שאל בדיון את השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' מדוע המשטרה הודיעה כי בכוונתה לסייע לעיריית ירושלים לפנות את בית יהונתן שסמוך לבית הכנסת העתיק מתושביו היהודים, ואילו בנוגע לפינוי בית הכנסת העתיק מיושביו הערבים – ישנה "גרירת רגליים" של המשטרה. לדבריו, לגבי שני המקומות הוצא צו בית משפט המורה לפנותם.

אהרונוביץ השיב לאריאל כי, "משטרת ישראל מגישה סיוע במימוש הליכי הוצאה לפועל של פסקי דין שניתנו על ידי בתי המשפט המוסמכים. על פי רוב, הסיוע מוגש במועד שנקבע על ידי ההוצאה לפועל, אולם במקרים מיוחדים בהם ביצוע הצו מצריך רגישות מיוחדת או כאשר העיתוי שנקבע לפינוי מעורר קושי מבצעי, נדרש לשנות את מועד ביצוע ההליך ולעתים אף לאפשר ביצועו באופן גמיש בטווח זמנים מסוים".

אהרונוביץ' הוסיף כי "בקביעת העיתוי לביצוע צו רגיש, מתחשבת המשטרה במכלול השיקולים הרלוונטיים לעניין. יש להדגיש כי הצו, נשוא השאילתא, הנו צו לפינוי והריסה של מספר מבנים המאוכלסים על ידי מספר משפחות מוסלמיות וכל זאת בלב אוכלוסיה מוסלמית בשכונת סילוואן. להערכת המשטרה, הפינוי ילווה בהפרות סדר רחבות היקף שיתרחבו אל מעבר לתחומי האזור שבו יבוצע הפינוי, ומכאן הצורך להיערך באופן מיוחד לביצוע הצו".

"צו של בית המשפט צריך לבצע"

עם זאת, אהרונוביץ' ציין כי, "בכוונת המשטרה להגיש את הסיוע לביצוע הצו. חשוב להדגיש, המשטרה רק מסייעת ולא הורסת. יחד עם זאת, העיתוי לביצוע הצו ייקבע בהתאם למכלול השיקולים הרלוונטיים ולאחר קבלת האישורים המתאימים לביצוע על פי הדרג המדיני והיועץ המשפטי לממשלה. היועץ המשפטי אמר לי שאם ישנה בקשה של הדרג המדיני לדחייה להתחשב בה – נכון לעכשיו אין בקשה כזאת. צו של בית המשפט צריך לבצע. את העיתוי יחליטו במכלול של שיקולים מבצעיים ושיקולים מדיניים נוספים. זה קשור גם להערכת מצב מקומית שנבחנת באופן יומיומי ורגיש. אבל יחד עם זאת אני אומר באופן ברור – צווים צריך לבצע".

בתגובה לדברים, הבהיר ח"כ אריאל כי אם בשבועיים הקרובים המשטרה לא תממש את הצו, "ברצוננו לעשות פינוי עצמי ב-4 ביולי ונביא את זה לידי החזרת הנכס לבעליו. מגיע לבעלי הנכס שזה יהיה שלהם". אולם אהרונוביץ השיב: "לא התאריך שנקבת בו יעמוד לנגד עיניי כדי להאיץ את מועד ביצוע הצו. בכוונת המשטרה לבצע את זה. עוד לא הגיעה הבקשה לדרג המדיני. הקביעה היא כרגע ברמת השטח".

היישוב היהודי בסילוואן מסר בתגובה לדברי אהרונוביץ': "נראית לנו מוזרה האפליה המתקיימת בכל הקשור במדיניות האכיפה שמפעילה המדינה והפרקליטות בירושלים. מדוע המדינה מתעקשת על בית יהונתן אף שהונחה הצעת פשרה בעניין, ומאידך אותה רשות מקומית לא מיישמת צו שיפוטי על פי דין הקובע באופן חד משמעי שיש לפנות את המשפחות הערביות שפלשו לבית הכנסת הנמצא בבעלות יהודית. גם השר אהרונוביץ' לא ידע להעניק הסבר משכנע מדוע המדינה לא מבצעת את ההחלטה. אם זו לא רדיפה פוליטית, אז מה היא רדיפה פוליטית?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully