וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה אלף השתתפו בהלווית הרב מרדכי אליהו

אריאל נוי

8.6.2010 / 1:35

רבבות השתתפו בהלווית הרב הראשי לשעבר מרדכי אליהו בירושלים. צוותי ההצלה במקום סיפרו על פציעות בשל הדוחק: "טיפלנו בעשרות אנשים שרוצים להתקרב לקבר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

כמאה אלף בני אדם השתתפו הלילה (שלישי) על פי הערכת המשטרה בהלוויתו של הרב הראשי הספרדי לשעבר מרדכי אליהו בירושלים. כארבעים משתתפים חשו ברע וטופלו על ידי כונני איחוד הצלה. בין הנפגעים יותר מעשרה שהתעלפו במהלך הצעדה וטופלו במקום.

במד"א מציינים כי עשרות צוותי הצלה נפרשו בכל אזור ההלוויה בירושלים, וכי ישנה צפיפות קשה בכל האזור בשל נוכחות ההמונים במקום. העומס ניכר בכל הסמטאות והמעברים הצרים סמוך להלוויה.

רובי שמש, בעל וותק של 10 שנים כנהג אמבולנס, אמר לוואלה! חדשות: "לא זכורה הלוויה כזו. הלוויה מאד מרגשת עם הרבה דמעות. האוכלוסייה מאד מגוונת. חילוניים, מסורתיים, ספרדים, ממש כל עם ישראל. צוותי הרפואה נערכים בהתאם. ליוונו את הקהל העצום מהבית ועד לחלקת הקבר לכל האורך".

מד"א נערך להלוויה בכוננות מוגברת. עשרה אמבולנסים, אופנועים וניידת טיפול נמרץ מלווים אתל הצועדים. "צוותי עזרה ראשונה לאורך כל המסלול צועדים עם ציוד רפואי או מתניידים על אופנועים כדי להעניק טיפול לאנשים שנזקקים לכך. היו לנו המון מקרים כאלה", סיפר שמש.

ניסים הכט, חובש באיחוד הצלה סיפר גם הוא על הדוחק והפציעות שנגרמו בשל הצפיפות הרבה. "טיפלתי בעשרות אנשים שנפגעו עקב דחיפות, כאבי ראש, ונקעים. היו מצבי חירום של סוכרתיים. לא יאמן. כולם רוצים להתקרב לחלקת הקבר. אלפי אנשים רוצים לחלוק כבוד אחרון והמיטה עוד לא התחילה. אנחנו צופים ללילה ארוך במיוחד".

ההלוויה נמשכה עד שעות הבוקר המוקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully