וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה לגולדסטון: דגל ישראל בדרום אפריקה

עומר רבין

25.4.2010 / 16:13

נמשכת הסערה בקהילה היהודית בדרום אפריקה סביב הגעתו הצפויה של מחבר הדו"ח על מבצע "עופרת יצוקה" לחגיגת בר המצווה של נכדו בעוד כשבועיים: כמסר תמיכה בישראל, הופק דגל מיוחד עם פניהם של חברי הקהילה

זמן רב אמנם עבר מאז הוגש דו"ח גולדסטון על מבצע "עופרת יצוקה", אך גם אם במזרח התיכון חלפה במידת מה הסערה סביבו לטובת שלל פרשות חדשותיות אחרות - לפחות בדרום אפריקה ממשיך השופט היהודי השנוי במחלוקת לעורר הדים רבים.

אמש פורסם כי הקהילה היהודית בדרום אפריקה נאותה בתום דיונים בין הצדדים שלא לקיים הפגנות מול בית הכנסת בו צפויה להתקיים חגיגת בר המצווה של נכדו של גולדסטון, באם זה יחליט להגיע לבית הכנסת להשתתף בטקס. "אושר כי השופט גולדסטון אכן יגיע וישתתף באירוע בר המצווה של נכדו ושלא תתקיים כל עצרת מחאה באותה העת", אישר ועד הארגונים היהודיים במדינה.

"אנו מבקשים ברגשי כבוד, לאור ההסכם שהושג בין הצדדים, שכל המעורבים יחדלו באופן מיידי מכל פעילות פומבית בנושא ובכך יאפשרו לאירוע בר המצווה של העלם הצעיר לשוב לממדים הטבעיים והמכובדים לה היא ראויה", נכתב בהודעה רשמית שהופצה בקרב הקהילה היהודית.

אבל לצד ההסכמה שלא להפר את קדושת החגיגה המשפחתית של הגולדסטונים, חשו השבוע חברי הקהילה היהודית, דווקא על רקע הדברים, את הצורך להפגין באופן בולט את תמיכתם במדינת ישראל. ביוזמה משותפת של שליחי הסוכנות היהודית במדינה ושל חברי הפדרציה הציונית הופק דגל ישראל גדול- מימדים המורכב כולו מתמונות של כ-2,000 מחברי הקהילה היהודית המבקשים להביע את תמיכתם הבלתי מסויגת בישראל. מעל הדגל מתנוסס הכיתוב המודגש "Faces of Unity" (בתרגום חופשי: פניה של האחדות) והוא הוצג לראשונה באירועי יום העצמאות לישראל שנחגגו בקייפטאון בשבוע שעבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגל התמיכה של הקהילה היהודית בישראל כפי שנתלה במרכז קייפטאון - לחצו להגדלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ישראל עומדת במרכז השיח בקהילה היהודית כאן - הידועה כקהילה ציונית ותומכת מאוד בישראל, והיה חשוב לה בעיקר לאור האירועים האחרונים ועל רקע המתיחות לנצל את יום העצמאות ה-62 כדי להראות את התמיכה בישראל, מעל לכל דיון ומעל לכל מחלוקת פנימית שישנה כאן", סיפר ראש המשלחת הישראלית לקייפטאון, יוסי אשד.

"ההיענות בקרב כל אנשי הקהילה היתה מדהימה - כולם רצו ליטול חלק בפרויקט, והדגל הפך למוקד עלייה לרגל כשכל אנשי הקהילה מחפשים את עצמם ואת תמונתם בתוכו - רבים אמרו לנו שזו בעינם התשובה האמיתית גם להגעתו המדוברת של גולדסטון וגם לעוינות המסוימת שמפגינים גורמים שונים בדרום אפריקה כלפי מדינת ישראל ומדיניותה - זו מחווה מרגשת של תמיכה בנו שהצליחה לרגש רבים".

הדגל רחב הממדים צפוי להיתלות בימים הקרובים במיקום מרכזי בעיר, מרחק מספר מטרים מהפרלמנט הדרום אפריקאי, ויש מי שכבר הציעו בקהילה לשכפל אותו ולתלות כמה הדפסים שלו ליד בית הכנסת הגדול ביוהנסבורג לקראת הגעתו של השופט גולדסטון למקום, במטרה להדגיש את התמיכה בישראל והאחדות של הקהילה מאחורי המדינה, וזאת מבלי להפר את ההבנות שהושגו בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully