וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן שלום באוסטרליה, עשרות הפגינו נגדו

פנחס וולף

3.12.2009 / 11:44

עשרות אזרחים אוסטרלים הפריעו לנאומו של המשנה לראש הממשלה, המבקר בסידני. בין השאר הם זעקו: "ישראל פושעת מלחמה", "אסור לתת לשלום לבקר באוסטרליה"

עשרות אזרחים אוסטרלים השתתפו הלילה (חמישי) בהפגנה נגד ישראל במהלך נאומו של המשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום, המבקר בסידני שבאוסטרליה. ההפגנה היתה בעיצומו של מפגש של המשלחת הישראלית וראש ממשלת אוסטרליה, קווין ראד, עם עוד 600 בכירים ומובילי דעת קהל אוסטרליים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים הניפו שלטים עם תמונה של השר שלום ועם הכיתוב: "אסור לתת לסילבן שלום, שמייצג את הצד הימני, להיכנס לאוסטרליה".מפגינים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפגינים, חלקם אזרחי אוסטרליה שמתנגדים לקשר בין שתי המדינות, וחלקם מוסלמים, צעקו בהפגנה: "לשחרר את פלסטין" ו"ישראל פושעת מלחמה". המפגינים גם הניפו שלטים, בהם הופיעו תמונה של השר שלום עם הכיתוב: "אסור לתת לסילבן שלום, שמייצג את הצד הימני, להיכנס לאוסטרליה".

פרט לשלום, השתתפו במפגש גם חברי הכנסת רוני בראון, רונית תירוש, אבי דיכטר, דניאל בן סימון, נחמן שי ועיתונאים ואישים שונים ישראלים. מהצד האוסטרלי השתתף גם יו"ר האופוזיציה טוני אבט שנבחר אתמול לתפקיד, ואמר כי "לא חשבתי על דרך טובה יותר לפתוח את תפקידי מאשר במפגש עם משלחת ישראל".

השר שלום אמר בנאומו, כי "על העולם להתאחד על מנת למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. אירן מעולם לא תזנח את רצונה להגיע לנשק גרעיני, ואנו צריכים להתנגד לכך בצורה הברורה ביותר. הדרך להשיג זאת היא בהפעלת סנקציות רחבות ואמיתיות על אירן. אף שאנו רואים שבעת אחרונה סנקציות אלו מתחזקות, יש לפעול יותר על מנת להבהיר את עמדתנו ועמדת העולם לאירן".

בנאומו, התייחס שלום גם לשיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל והפלסטינים, אותו הוא מוביל יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. שלום אמר כי, "לישראל יש רצון לחזור לשולחן המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully