וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נוותר על הגדה, יגיע גם תור הנגב"

פנחס וולף

14.11.2009 / 21:22

שר החוץ שוב הביע התנגדות להקמת מדינה פלסטינית וחזרה לגבולות 67'. "ערביי ישראל ידרשו אוטנומיה בנגב ובגליל". ביל קלינטון הגיע לישראל: "שלום כולל עדיין אפשרי"

שר החוץ אביגדור ליברמן הזהיר אמש (שבת) כי הקמת מדינה פלסטינית וחזרה לגבולות 67' תוביל לדרישה לאוטונומיה מצד ערביי ישראל. ליברמן, שאמר את הדברים בפורום סבן בירושלים, ציין כי "מדינה פלסטינית לא תביא לקץ הסכסוך אלא רק תעתיק אותו לתחומי מדינת ישראל עם דרישה לאוטונומיה בגליל ובנגב ותיצור זיקה בין ערביי ישראל לרשות הפלסטינית".

בתוך כך, נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון הגיע אמש לישראל כאורח בפורום סבן ואמר כי "אם יצחק רבין לא היה נרצח, היינו מגיעים לשלום כולל במזרח התיכון בתוך שלוש שנים". לדבריו, "ב-14 השנים האחרונות לא חלף שבוע אחד שלא חשבתי על יצחק רבין ולא התגעגעתי אליו מאוד", הוסיף קלינטון.

קלינטון אף ציין כי "אני משוכנע שהיינו מגיעים להסכם קבע בין ישראל לרשות הפלסטינית ולאחר מכן גם בין ישראל לסוריה וללבנון". לדבריו, "אני מאמין שעדיין אפשרי להגיע לשלום. גם רובם הגדול של הפלסטינים רוצים בשלום ורק צריך לתרגם זאת למעשים. ההנהגה אולי השתנתה, אבל העיקרון נשאר".

אביגדור ליברמן בסיבוב בחירות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אביגדור ליברמן בסיבוב בחירות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

קלינטון ביקר אמש במרכז רבין ברמת אביב ונועד בארבע עיניים עם שר הביטחון אהוד ברק. קלינטון מתח ביקורת על אלו הקוראים לנסיגה חד צדדית מהשטחים בנוסח ההינתקות מרצועת עזה: "גירושים אינם אופציה בין הישראלים לפלסטינים. נוכחנו בכך בעקבות הנסיגה החד צדדית מעזה".

ביל קלינטון בישראל. אורי לנץ
ביל קלינטון בישראל/אורי לנץ

בתוך כך גילה אתמול יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת, בראיון לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" כי הרשות הפלסטינית מתכוונת לפנות למועצת הביטחון של האו"ם על מנת שתכיר בקיומה של מדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה מזרח ירושלים.

"העליתי את הנושא הזה יותר מפעם אחת בפני האמריקאים ובכוונתי להמשיך לדון בו עימם", אמר עריקאת. הוא הוסיף עוד כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקש גם מרוסיה וממזכ"ל האו"ם באן קי מון לתמוך בצעד זה והם השיבו לו בחיוב. "מדינות ערב תומכות כולן בצעד זה. גם באירופה השגנו הישגים רבים. כעת אבו מאזן פועל לשכנע מדינות נוספות באירופה ובדרום אמריקה, ולשם כך הוא מבקר שם השבוע ", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully