וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקשורת התאכזרה לרובי שפירא"

15.12.2001 / 16:02

נשיא הפועל חיפה התאבד בניגריה לאחר שנקלע לקשיים כלכליים; אמש התקשר למנהל הקבוצה ואמר לו "המצב קשה"; לאחר מכן ניתק - וירה בראשו; משחקי הקבוצה בוטלו; הלווייתו - ביום שני

מנכ"ל קבוצת הכדורגל של הפועל חיפה, אבי קאופמן, אמר היום כי התקשורת התנהגה באכזריות כלפי נשיא הקבוצה והבעלים רובי שפירא ושתתה למעשה את דמו. שפירא שנקלע לאחרונה למצוקה כלכלית שם אתמול קץ לחייו.

דובר קבוצת הפועל חיפה, דרור מרשליקוביץ', אמר כי שפירא שוחח ביום שישי אחר הצהריים בטלפון עם כמה ממקורביו. בשיחות הודה שפירא לאנשיו על התמיכה בו לאורך השנים. מרשליקוביץ' סיפר שחש במהלך השיחה כי משהו אינו כשורה, ואמר לשפירא שישוחח איתו ביום המחרת, אולם זה לא השיב.

בפתח בית משפחת שפירא בחיפה ניצב שומר מטעם המשפחה. אוהדים רבים שהתגודדו ליד הבית התנהגו בעוינות כלפי עיתונאים שהגיעו למקום וטענו שהתקשורת אחראית למותו.

עידן שפירא: אליפות היסטורית לא מנעה את הקריסה

שפירא קיבל על עצמו את ניהול הקבוצה ב-1993, והציל אותה מירידה לליגה השנייה. הכספים הרבים שהשקיע בקבוצה עזרו למשוך אליה כוכבים כמו ג'ובאני רוסו ורן בן-שמעון, והקבוצה זכתה לראשונה בתולדותיה באליפות בעונת 1998/99, בהדרכתו של אלי גוטמן. מאז נקלעו עסקיו לקשיים החליט שפירא לקצץ משמעותית בתקציב הקבוצה, והדבר הביא לנטישת רוב כוכביה. רק השבוע עבר עופר טלקר, מגן הקבוצה ואחד מאחרוני הכוכבים שנותרו בה מעונת האליפות, לבית"ר ירושלים, שבשורותיה הוא אמור להתחיל לשחק ביום שני, מול הפועל ת"א.

מאז תחילת העונה ניסה שפירא למכור את הקבוצה לכמה גורמים, ובהם קבלני הבניין, האחים דנקנר, אך כל הניסיונות נכשלו. לפי החוזה בינו לבין מועצת הפועלים, יחזיק שפירא בקבוצה עד ינואר 2003, אולם שפירא כבר הודיע ליו"ר הבקרה התקציבית, יאיר רבינוביץ', על רצונו לעזוב את הקבוצה עוד בסיום עונה זו, ביוני 2002.

עם זאת הבטיח שפירא לרבינוביץ' שבעונה זו יעמוד בכל ההתחייבויות הכספיות שלקח על עצמו, למרות הקשיים. למקורביו אמר שפירא שהוא חש פגוע ונסער מהביקורת שספג מגורמים שונים, שהאשימו אותו בנטישת הקבוצה ובניהול כושל שרובו נעשה מרחוק. שפירא הרגיש כי אינו זוכה להכרת תודה על הכספים שהשקיע בקבוצה, והאשמות אלה חיזקו את רצונו לעזוב את הקבוצה. כעת לא ברור מה יעלה בגורלו של המועדון, ומי יקבל עליו את ניהול הקבוצה במקום שפירא.

שפירא, בן 51 במותו, השאיר אחריו אשה ושלושה ילדים. כל משחקי הכדורגל של קבוצות הפועל חיפה נדחו ולא יערכו היום, זאת בגלל האבל על מותו של שפירא. ארונו יגיע מחר לישראל והלוויתו תהיה ביום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully