וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער: "משבר האתיופים עדיין לא נפתר"

פנחס וולף

2.9.2009 / 13:56

בדיון במליאת הכנסת אמר שר החינוך כי יפעל נגד בתי ספר אשר יפלו לרעה תלמידים אתיופים. "למעט מקרים ספורים, שנת הלימודים נפתחה בצורה מסודרת"

שר החינוך גדעון סער התייחס היום (רביעי) במליאת הכנסת לפרשת ילדי העולים האתיופים בפתח תקוה ואמר כי "המשבר עדיין לא נפתר. אותם שלושה בתי ספר קלטו כפי שהוסכם והבעיה היא במקומות אחרים", אמר סער. לדבריו, הוא הודיע לבג"צ כי יפעל נגד בתי ספר שיסרבו לקלוט עולים בשני האמצעים שעומדים לרשותו: תקציב ורישיון.

במקביל נערך היום דיון מיוחד בוועדה לזכויות הילד בנושא יחסה של החברה הישראלית לילדי העולים מאתיופיה.במהלך הדיון אמר סער כי פתיחת שנת הלימודים התבצעה בצורה טובה בצורה נדירה ומסודרת, עם כמה חריגים בודדים. "אתמול היה סיפור בבית ספר בנהריה שההורים רצו להחליט מי תהיה המנהלת ומי המורים בכל כיתה. אמרו לי שהם הצרכנים של המערכת אז צריך להקשיב להם", סיפר סער.

"מנהלת מחוז צפון אמרה לי אתמול שאם ההורים בעיר ימשיכו להשבית את הלימודים, היא תסגור את בית הספר ותפזר את התלמידים. אמרתי לה שאתן לה גיבוי מלא", אמר סער. "אני רוצה שנחזור לא"ב במובנים של הסמכות של המורה. לא נגד התלמידים אלא בדיאלוג איתם. צריך לתת למנהלים את היכולת לנהל. בוודאי שערכים אוניברסליים כמו כיבוד השונה יהיו הדבר המרכזי היותר במערכת החינוך", הוסיף סער.

עוד אמר סער כי פנה למנהלים וקרא להם לשתף את תנועות הנוער בפעילות בית הספר. "אני רוצה שידעו על בן גוריון כמו על ז'בוטינסקי, אני מקווה שאתם רוצים שידעו על המחתרות. ערכים יהודים וציוניים זה דבר שכל אזרחי ישראל צריכים לדעת. אנחנו יכולים שיגדל פה נוער שאין לו מושג? נוכל להמשיך לבנות את המדינה בלי שורשים?". עוד אמר סער: "בעיני חינוך חשוב יותר לביטחון ממטוסים או טנקים. לא באתי לעשות פוליטיקה בחינוך. יש לי משימה. אם לא יהיה שינוי במהלך הקדנציה הקרובה, לא יהיה טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully