וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מגיב: "שלם עם כל מעשיי"

פנחס וולף, איילה חננאל ועדי שמחוביץ

3.8.2009 / 11:14

שר החוץ התייחס בישיבת סיעת ישראל ביתנו להחלטת המשטרה להמליץ על אישום נגדו. "אם היועץ המשפטי יחליט להעמיד אותי לדין אתפטר מתפקידי". לבני: "ליברמן משתלח במשטרה ונתניהו שותק"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת וגדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב היום להחלטת המשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום נגדו בחשד לשוחד והלבנת הון. "אם היועץ המשפטי יגיש נגדי כתב אישום אתפטר מיידית מתפקידי כשר החוץ ולאחר תקופה של בין שלושה לחמישה חודשים אתפטר מתפקידי כיו"ר המפלגה ומחברותי בכנסת".

"ההערכה שלי היא שאשאר בתפקידי", אמר ליברמן שהתייחס בישיבת סיעת ישראל ביתנו גם לחשדות נגדו. "אני שלם אם כל מה שעשיתי בעבר ומקווה שהפרקליטות תגבש עמדתה בקרוב".

יו"ר קדימה ציפי לבני תקפה הבוקר את ראש הממשלה בדבר שתיקתו בעניין התקפותיו של ליברמן את המשטרה. בישיבת מפלגת קדימה אמרה לבני: "מעולם לא התייחסתי לאירועים בתהליכים. זכותו של השר ליברמן להיאבק על חפותו, אבל לא זכותו לטעון שהמשטרה מונעת מרדיפה פוליטית ואישית. הראשון שצריך לתת למשטרה גיבוי זה השר לביטחון הפנים ואסור לו להתלבט בעניין".

לדבריה, "זהו גם תפקידו של ראש הממשלה לתת את אותו גיבוי נדרש, אבל גם הוא שותק כי הוא מעדיף את השיקולים הפוליטיים הצרים. כשכולם שותקים יש מי שצריך לתת את אותו גיבוי נדרש, ובוואקום שנוצר קדימה תמלא את החלל".

"המשטרה מנהלת אחרי מסע רדיפה"

אתמול הודיעה היחידה הארצית לחקירות, כי היא סיימה את החקירה בעניינו של ליברמן. בהודעה רשמית של המשטרה נאמר, כי נמצאה תשתית ראייתית נגד ליברמן וחשודים נוספים בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור, שיבוש מהלכי משפט והטרדת עד וכן עבירות לפי חוק איסור הלבנות הון. ראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', אימץ את מסקנות היחידה הארצית לחקירות הונאה.

בתגובה להמלצת המשטרה מסר ליברמן, כי "כבר 13 שנים שהמשטרה מנהלת אחרי מסע רדיפה, וככל שכוחי הפוליטי וכוחה של 'ישראל ביתנו' עולה, כך גם מחריפים הניסיונות לסלק אותי מהפעילות הציבורית. לא היתה סיבה אמיתית לפתיחת החקירה נגדי, ואם החשדות היו מבוססים אז החקירה לא היתה נמשכת למעלה מעשור". ליברמן הוסיף, כי "אין כל בסיס להמלצת המשטרה וכפי שבמקרים אחרים המלצות המשטרה על העמדה לדין הסתיימו ללא כתב אישום או בזיכוי, כך צריך להיות גם במקרה הזה".

חקירתו של ליברמן החלה כבר באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על פתיחתה. לפי החשד, עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלתו של אריאל שרון. המשטרה חושדת, כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל, בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בגובה למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו על ידי עורך דינם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully