וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: תקציב דו-שנתי וסיוע לעמותות

5.4.2009 / 13:26

בישיבת הממשלה הראשונה הסכימו השרים להביא לאישור הכנסת הצעה שתאריך את התקופה המחייבת להגשת התקציב, ולהקים צוות שיגבש תוכנית סיוע להצלת ארגונים חברתיים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) בישיבתה הראשונה את הצעת שר האוצר יובל שטייניץ להגיש מחר לכנסת הצעה לשינוי חוק התקציב הקיים, כך שהממשלה תוכל להגיש את התקציב בעוד 106 ימים במקום 45 הימים הקיימים היום. התקציב יהיה דו שנתי לשנים 2009-2010. לדברי שטיייניץ, "החלטת הממשלה מבטאת את מצב החירום הכלכלי ואת הצורך לגבש תוכנית כלכלית מקיפה לבלימת המיתון והנחת יסודות לצמיחה עתידית". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי, "המטרה זה למנוע את דרך הייסורים שהולכים להביא תקציב בעוד חודשיים וחודשיים וחצי לאחר מכן מביאים תקציב נוסף. כיוון שאיננו יודעים מה יהיה המצב הכלכלי בעולם בעוד חצי שנה או שנה, אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לשנות את התקציב על פי המצב".


בנוסף, אישרה הממשלה גם את הצעת שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג למינוי צוות בינמשרדי שיגבש תוכנית סיוע להצלת הארגונים החברתיים. בצוות יהיו חברים נציגי משרדי הרווחה, האוצר החינוך, הבריאות והקליטה, והוא צפוי להגיש את המלצותיו לממשלה בתוך חודש במסגרת דיוני התקציב.

בפתח הישיבה נתניהו את הנושאים שיעמדו על הפרק. "נקים קבינט מדיני-ביטחוני לקידום השלום והביטחון וניתן עזרה ראשונה למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח", אמר. לדברי נתניהו, "אפעל עם שר האוצר ושר הרווחה לשיפור הביטחון התזונתי של אזרחי ישראל. אמנה ראש למערכת הבריאות ונבטל את החלטת הממשלה בדבר בית ראש הממשלה ונביא הצעה חדשה, צנועה יותר. אנחנו מפשילים שרוולים ומתחילים לעבוד".

בתוך כך, הממשלה החליטה לבטל את פרויקט בית ראש הממשלה שעלותו הגיעה ל-650 מליון שקל. עם זאת, תימשך הבנייה התת קרקעית. הממשלה החליטה גם לבצע רפורמה במינהל מקרקעי ישראל. לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, "זה כלי חשוב לצמצום הפערים החברתיים. לא יתכן שמחירי הדירות כאן יהיו כמו בהונג קונג, כיוון שדירה זה הרכוש העיקרי של רוב האנשים. הוזלה משמעותית שלהן תסייע לצמצום הפערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully