וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: ”חמאס חזר בו מהסכמות קודמות”

ניר יהב ופנחס וולף

16.3.2009 / 23:04

לאחר שרה"מ עודכן ע"י שליחיו למו"מ בפרטי השיחות בקהיר, נמסר מלשכתו כי "חמאס הקשיח עמדותיו". בכיר בחמאס: ”לא הושגה פריצת דרך"

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות הערוץ הראשון)

כך אמר הבוקר (שלישי) נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, לוואלה! חדשות בתגובה על פיצוץ המשא ומתן בקהיר: "האחריות לשחרורו של גלעד היא של אהוד אולמרט ואנחנו דורשים שהדבר יקרה עוד בתקופת כהונתו". שליט הוסיף כי הם ממתינים לעדכונים מראש הממשלה.

ראש השב"כ יובל דיסקין והשליח המיוחד עופר דקל חזרו אמש ממצרים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי מהדיווח שהעבירו השניים לראש הממשלה אהוד אולמרט עולה כי במהלך הדיונים במצרים הקשיח חמאס את עמדתו, חזר בו מהבנות שהתקבלו במהלך השנה האחרונה והעלה דרישות חדשות. זאת, לדבריהם, למרות "הצעות נדיבות" שהועלו בשיחות במטרה לקדם ולמצות את המשא ומתן ולהביא לשחרורו של החייל השבוי גלעד שליט. דיסקין ודקל היו אמורים לשוב ארצה עוד ביום ראשון, אולם בעקבות קשיים שהתגלו במשא ומתן, הורה להם אולמרט להישאר במצרים ליממה נוספת.

בשיחות פנימיות שנערכו עם תום המגעים בקהיר אמר בכיר בחמאס כי "לא הושגה פריצת דרך". זאת, בניגוד לאיתותים בתקשורת לפיהם נסללה הדרך לגיבוש עסקה. בראיון לתחנת טלוויזיה ערבית אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי במגעים בין הצדדים הושגה התקדמות "שאין להקל בה ראש, אולם אין בה כדי לגבש עסקה של חילופי שבויים". לדבריו, חמאס ממתין לכך שממשלת ישראל תתכנס ותיתן תשובה חיובית להצעת הארגון ואז יוכלו הצדדים להגיע לעסקה.

ראש הממשלה זימן ישיבת ממשלה למחר בצהריים במסגרתה יימסרו לחברי הממשלה הפרטים המלאים על תוצאות המגעים. הרמטכ"ל גבי אשכנזי השוהה בוושינגטון החליט הערב לקצר את ביקורו בארה"ב ולחזור לישראל על מנת שיוכל להשתתף מחר בישיבה. מדובר צה"ל נמסר כי החלטת הרמטכ"ל נובעת מרצונו להיות נוכח בישראל בעת שמתקיימים דיונים בנושא השבתו של גלעד שליט וכי אין בהחלטה כדי להעיד על דבר מעבר לכך.

מוקדם יותר היום דיווח אתר החדשות הערבי "מוחיט", כי חלה התקדמות משמעותית במגעים. לפי הדיווח, מפי מקורות המקורבים למשא ומתן נמסר כי "הצדדים קרובים מאוד לחתום על הסכם לחילופי שבויים, במסגרתו ישוחרר גלעד שליט". לדברי המקורות, נקודת המחלוקת העיקרית כעת היא דרישתה של ישראל לגרש עשרות אסירים פלסטינים "כבדים" אל מחוץ לשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully