וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למכחיש שואה אין מקום בכנסיה הקתולית"

טלי גולדשטין

8.2.2009 / 15:11

בהצהרה שפורסמה ב"דר שפיגל", קראו בישופים גרמנים כי על הכנסייה לנער מעליה את הבישוף מכחיש השואה, שטוהר ע"י האפיפיור

בישופים קתולים קראו להדחתו של הבישוף מכחיש השואה, ששמו טוהר באחרונה על ידי האפיפיור בנדיקטוס ה-16, למרות אמירותיו הנתונות במחלוקת. בהצהרה שפורסמה באתר כתב העת הגרמני "דר שפיגל", אמרו בישופים כי על הכנסייה לנער מעליה את הבישוף ריצ'רד וויליאמסון, שהודח משורותיה ב-1988 עם שלושה מעמיתיו לאחר שהוסמכו ללא אישור הוותיקן.

"וויליאמסון הוא חסר אחריות", אמר הארכיבישוף רוברט צוליטש, יו"ר ועד הבישופים הגרמנים. "אין לו מקום בכנסייה הקתולית", הוסיף.

ביקורת קשה נמתחה נגד הוותיקן באחרונה על רקע החלטתו של האפיפיור לטהר את שמו של וויליאמסון ושלושת חבריו. וויליאמסון נודע בדעותיו האנטישמיות, בהן הכחשת השימוש בתאי גזים במלחמת העולם השניה והטענה שרק 300 אלף יהודים בלבד מתו בשואה. וויליאמסון אמנם התנצל על אמירותיו אך סרב לחזור בו עד שימצאו ראיות מספיקות שיוכיחו לו כי השואה באמת התרחשה.

העולם נגד הוותיקן

הוותיקן הורה בשבוע שעבר לוויליאמסון לפרסם התנצלות פומבית ולחזור בו מאמירותיו. לדברי הוותיקן, האפיפיור בנדיקטוס ה-16 לא היה מודע לדעות הבישוף כשמחל לו בחודש שעבר. לדברי מזכיר מדינת הוותיקן הקרדינל טרציסיו ברטונה, אין לאפשר לוויליאמסון לתפקד ככומר אלא אם כן יחזור בו.

פרשת הבישוף מכחיש השואה גרמה למתיחות בין הכנסייה לקהילה היהודית ברחבי העולם, והותירה את הרושם כי הוותיקן מקבל החלטות בפזיזות. המבקרים האשימו את האפיפיור בן ה-81, הידוע בשמרנותו ובכינוי "הרוטוויילר של אלוהים", בכך שהוא אינו מחובר להשקפות הכנסייה הקתולית הפרוגרסיבית. ישראל, ארגונים יהודים בארצות הברית ומנהיגים פוליטיים ברחבי העולם, בהם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מתחו ביקורת קשה על אמירותיו של וויליאמסון.

האפיפיור עצמו ניסה בשבוע שעבר למזער את הנזקים של המהלך והביע בנאום את "הסולידריות המלאה והבלתי מעורערת" שלו עם היהודים. בנדיקטוס ה-16 ניסה להרחיק עצמו מהבישוף מכחיש השואה ריצ'ארד וויליאמסון לדבריו, "השואה צריכה להוות תמרור אזהרה לכולם פן נשכח, נכחיש או נפחית ממשמעות האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully