וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: חמאס ניסה להבריח כספים לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.2.2009 / 17:13

מקור ביטחוני במדינה הודיע, כי המשטרה המצרית עצרה ברפיח את חברי משלחת חמאס לשיחות בקהיר, כשברשותם מיליוני דולרים

מקור ביטחוני מצרי הודיע אחר הצהריים (חמישי) כי משלחת חמאס לשיחות בקהיר ניסתה להבריח מיליוני דולרים לתוך רצועת עזה. המקור אמר כי אחד מחברי המשלחת, איימן טהא, נעצר במעבר רפיח בדרכו לרצועת עזה כשברשותו 9 מיליון דולר ו-2 מיליון יורו.

לדברי הגורם, הרשויות במצרים ביצעו חיפוש במזוודות של חברי המשלחת ומצאו את הכסף אצל טהא. הגורם מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הרשויות במצרים מנעו מטהא לשוב לרצועת עזה והוא נשאר במצרים. שאר חברי המשלחת מהרצועה, ג'מאל אבו האשם, סלאח ברדוויל, הורשו לשוב לעזה דרך המעבר.

ביום שבת צפויה לשוב לקהיר משלחת חמאס במטרה למסור את תשובתה הסופית להצעת הרגיעה ברצועת עזה. כך דיווח מוקדם יותר היום מקור מצרי לסוכנות הידיעות המצרית. מקורות מצרים רשמיים אישרו בשיחה עם העיתון המצרי "אל-אהראם" כי קיימת היענות חיובית מצד המשלחת וכי הם צופים שבקרוב יהיה ניתן להכריז על הרגיעה ואף להתחיל ליישמה בקרוב.

בראיון לעיתון המצרי אמר חבר המשלחת, סלאח ברדוויל, כי "הושגה טיוטת הסכם לרגיעה ברצועת עזה בין חמאס לישראל". לדבריו, הטיוטה כוללת רגיעה למשך שנה וחצי ופתיחה של המעברים ל-80 אחוז מהסחורות. הוא הוסיף, כי טרם הוחלט על סוג הסחורות שכניסתן תותר לרצועת עזה. ברדוויל אמר שמכשול נוסף שעומד בפני השגת הסכם הוא סירובה של ישראל להציב משקיפים בינלאומיים במעברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully