וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למשליך הנעליים יש יותר רייטינג מנסראללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.12.2008 / 9:46

העולם הערבי לא נרגע מהעיתונאי שהשליך את נעליו על בוש: עורכי דין מוכנים להגן עליו ובפייסבוק מקימים קבוצות תמיכה. הגיבור הערבי החדש

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הסערה בעולם הערבי, שעוררה השלכת הנעליים בבגדד על נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, מסרבת לגווע. תחנות טלוויזיה משדרות תכניות ראיונות בנושא, עיתונאים ערבים מביעים הזדהות עמו, עורכי דין ערבים מוכנים להגן עליו, ואפילו ברשת החברתית פייסבוק הקימו קבוצות תמיכה בעיתונאי.

בכל כלי התקשורת ברחבי העולם הערבי דיווחו בהרחבה על העיתונאי העירקי מונתט'ר א-זיידי, שהשליך במהלך מסיבת עיתונאים בבגדד את נעליו על בוש. רשת הטלוויזיה העירקית "אל-בגדדיה", שבה א-זיידי עובד, פרסמה הודעה בה דרשה מממשלת עירק לשחררו באופן מיידי "בשם הדמוקרטיה ובשם חופש הביטוי".

וכיצד הגיבה לתקרית רשת הטלוויזיה הפופולארית "אל-ג'זירה"? בצעד כמעט חסר תקדים החליטה התחנה שלא לשדר אמש את נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ובמקומו שודרה בשידור ישיר תוכנית הראיונות "מאחורי החדשות", שעסקה מתחילתה ועד סופה בהשלכת הנעליים על נשיא ארצות הברית.

ג'ורג' שוז

בעיתונות הכתובה הביעו מיטב כותבי המאמרים את תמיכתם בעיתונאי, ואמש אף פורסם כי עיתונאים מכל רחבי העולם התאגדו בדרישה לשחרר את העיתונאי העירקי ממעצר ולהעמידו למשפט צדק. במקביל, הודיעו 200 עורכי דין ערבים וזרים, ביניהם עורכי דין אמריקאים, שהם מוכנים להגן על א-זייני במשפט.

זירה נוספת שבה עלה הנושא הוא האינטרנט והטלפונים הניידים. תוך יממה הוקמו עשרות קבוצות תמיכה בעיתונאי העירקי ברשת החברתית הפופולרית באינטרנט "פייסבוק". אלפי בני אדם הצטרפו לקבוצות, שהמשותף לכולן הוא הקריאה לשחרר את א-זיידי ממעצר ולא לפגוע בו. לקבוצה "העיתונאי הגיבור מונתט'ר א-זיידי" הצטרפו כבר 540 חברים, בעוד שבקבוצה "אני עם העיתונאי מונתט'ר א-זיידי" הצטרפו 547. התגובות בפייסבוק אף חושפות שם חדש לנשיא ארצות הברית: ג'ורג' שוז.

הנושא אף זוכה להלצות רבות שעוברות בהודעות SMS בטלפונים הניידים. אחת מהן מספרת כי הנשיא בוש ביקש מאבו מאזן ומהעיתונאים המתלווים אליו בביקורו בבית הלבן שלא לנעול נעליים. הודעה נוספת מספרת בהלצה כי "צו נשיאותי מחייב את העיתונאים להסיר את נעליהם לפני שהם מגיעים לסקר פגישות רשמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully