וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורשעים בניסיון רצח אלפרון הולכים לכלא

עדי שמחוביץ

27.11.2008 / 14:16

צ'ארלי שטרית נידון ל-18 שנות מאסר וירון סנקר נידון ל-9. השניים הורשעו בניסיון לחסל את יעקב אלפרון. החוליה מבלרוס נידונה ל-11 שנה בכלא

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) 17 שנים ושמונה חודשי מאסר על צ'ארלי שיטרית ותשע שנות מאסר על ירון סנקר שהורשעו בניסיון לרצוח את יעקב אלפרון. על ארבעת חברי חוליית המתנקשים מבלרוס, שזוכו מניסיון הרצח של יעקב אלפרון, אך הורשעו בשורה ארוכה של עבירות נשק, נגזרו 11 שנות מאסר.

רוויטל סוויד עורכת הדין של צ'רלי שטרית אמרה כי "גזר הדין מעט מחמיר. נראה שעל אף הזיכוי מחלק מניסיונות הרצח הפער בין הזיכוי לגזר הדין לא ברור". סוויד הגיבה לעובדה שמשפטו של דרור אלפרון התקיים במקביל, ואמרה כי "אין ספק שמדובר בסיטואציה קשה כאשר באולם מתחת מתנהל דיון של בנו של מי שהיה היעד".

אבי חימי עורך דינם של הבלרוסים אמר כי " ההליך המשפטי נמשך כחמש שנים ונדמה לי שהענישה מחמירה. יחד עם זאת אנחנו מרכינים את ראשנו ונלך לבית המשפט העליון להתמודד".

אבי כהן עורך דינו של ירון סנקר התייחס אף הוא לגזר הדין של מרשו ואמר כי "בסופו של דבר גזר הדין הוא למעשה רק 4 שנים מכיוון שחמש שנות המאסר כלולים בעונש, אך זה בטל בשישים לעומת שני מאסרי העולם שהטילו עליו בתיקים אחרים".

הבלרוסים הולכים לכלא

לפני כחודשיים זוכו חברי החוליה מאשמת ניסיון רצח נסים אלפרון. סנקר, המרצה שני מאסרי עולם על רצח כפול בהוד השרון ב-2004, ושטרית, הורשעו בניסיון לרצוח את יעקב אלפרון, אך הבלרוסים זוכו מאשמה זו. השופטת טענה אז, כי "לא הוכח מעבר לספק סביר שגבריאלי היה היעד ולנאשמים היה קשר לכך".

תחילת הפרשה היתה במרץ 2004. אז נעצרו ארבעת החשודים שנודעו כ"חוליית בלרוס". מדובר בארבעה אזרחים זרים, שלפי החשד נשכרו כדי לבצע התנקשויות. בדירה בה שוכנו נחשפו אמצעי לחימה רבים. לפי הערכת המשטרה, האחים רפי ומשה אוחנה קשורים להזמנת החוליה.

החוליה מבלרוס היתה חשודה שעמדה מאחורי הטמנת המטען שהתגלה בינואר 2004 בחניון מגדלי עזריאלי בתל אביב. המטען נפל ממכוניתו של גבריאלי, איש עסקים ואביה של ח"כ לשעבר ענבל גבריאלי. במשטרה סברו כי החוליה התכוונה לפגוע בגבריאלי כחלק מסכסוכים בעולם התחתון. ארבעת הזרים מבלרוס חצו את הגבול לישראל ממצרים בנובמבר 2003, בנתיב בו מבריחים נשים לעיסוק בזנות, בסיוע בדואים.

מעצרם של ארבעת שכירי החרב הוביל למעצרם של חשודים נוספים הקשורים לארבעה ניסיונות רצח וקשירת קשר לביצוע רצח: ניסיון לרצח של יעקב אלפרון בסמוך לביתו ברעננה ב-6 בנובמבר 2003 באמצעות מטען שהוצמד למכונית גנובה שחנתה בסמוך לביתו, ירי לעבר ניסים אלפרון בעת שיצא מביתו ברמת גן ב-1 בדצמבר 2003 והצמדת המטען לרכבו של שוני גבריאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully