וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל ערך מסע סחיטה ואיומים במחנה 80

יהושע בריינר

13.8.2008 / 10:28

חייל המשרת במחנה הטירונים מואשם כי איים בסכין על קצינה לבריאות הנפש ואמר למפקדו ש"ישלח טיל לאו לביתו"

חייל המשרת בבסיס הטירונים מחנה 80 מואשם בסחיטה באיומים של קצינה בבסיס, החזקת סכין שלא כדין ואיום ועלבונות כלפי מפקד. השבוע הוגש כתב אישום כנגד החייל בבית הדין הצבאי המחוזי של מפקדת זרוע היבשה. מכתב האישום עולה, החייל איים על הקצינה בסכין, שבר את דלתה בעזרת אבן גדולה, ניסה להכות קצין ואיים על מפקדו. על פי החוק, החייל עשוי להישלח לתשע שנות מאסר בגין העבירה הראשית עליה הוא נשפט, סחיטה באיומים.

על פי כתב האישום, ביולי האחרון הגיע החייל, טוראי מ', לפגישה אצל קצינה לבריאות הנפש (קב"ן) בבסיסו לאחר שאיים להרוג את עצמו מפני שלא קיבל הקלות בשירות. הקב"ן ביקשה מהחייל להמתין בחוץ מספר דקות, אלא שאז חזר החייל לחדר, תוך שהוא מחזיק בסכין יפנית, אותה הביא על פי התביעה, כדי לעשות "הצגה". החייל החל לנופף בסכין, ואיים לפגוע בעצמו.

הקצינה ניסתה להרגיעו ולצאת מהחדר, אולם החייל מנע זאת בעדה. לאחר מספר דקות הצליחה הקצינה לנעול עצמה במשרדה, כשהחייל מחוצה לו. אז הניף החייל אבן גדולה, השליך אותה על דלת המשרד, וכשזו נפתחה פרץ החייל פנימה ואיים באמצעות הסכין לפגוע בה ובעצמו. רק לאחר שהקצינה פרצה בבכי יצא החייל מהמשרד.

אלא שבכך, על פי האישום, לא הסתיים מסע ההפחדה של מ'. כשעזב את משרד הקב"ן ניגש אליו מפקד פלוגה בבסיס. החייל אמר לו "אני אדקור אותך", ודחף אותו. לאחר מכן הניף את אגרופו לעבר הקצין, אולם ברגע האחרון הצליח איש קבע במקום להדוף אותו. מ' עזב את האזור, התקשר למפקדו הישיר וטען כי אינו מסייע לו. בשיחה נוספת שהתקיימה לאחר מכן אמר לו החייל: "אני אזיין אותך... אני אארגן כמה חברים". המפקד, שניסה להרגיע את החייל, מסר לו את כתובתו ואמר לו שהוא מוזמן לבוא לביתו, אלא שבתגובה לדברים אמר לו החייל: "אני אשלח טיל לאו לבית". משפטו צפוי להימשך בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully