וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: "נשקול להגיש כתב אישום חמור"

פנחס וולף וספי קרופסקי

8.4.2008 / 17:09

היועץ המשפטי לממשלה מתח ביקורת על התנהלות פרקליטיו של קצב ואמר כי ההחלטה בעניין צפויה בקרוב. פרקליטיו של קצב: "הוא זכאי"

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, התייחס הערב (שלישי) להחלטת הנשיא לשעבר, משה קצב לבטל את עסקת הטיעון בעניינו. "יש לתמוה על התנהלות פרקליטיו של קצב", נכתב בהודעתו של מזוז, "מכל-מקום, יש להניח כי המשמעויות של מהלך זה ברורות למשה קצב - ערב החתימה על עסקת הטיעון הנטיה הברורה הייתה כי יוגש כתב אישום, אף בעבירות החמורות ביותר בהן נחשד, למרות הקשיים הכרוכים בכך". לדבריו, "כעת, משבוטל הסדר הטיעון, תתקבל בקרוב ההחלטה המתחייבת בנסיבות הענין".

קודם לכן, אמר פרקליטו של קצב, עו"ד אביגדור פלדמן כי "ההחלטה לבטל את עסקת הטיעון התקבלה תוך התייעצות איתנו עורכי הדין. משה קצב שאל אותנו האם לדעתנו חומר הראיות נגדו יכול להביא לכלל הרשעה. אמרנו שלפי חומר הראיות אנחנו מאמינים שהוא חף מפשע".

פלדמן המשיך והסביר כי "מהרגע בו הסכמנו לכתב האישום המינורי, קצב היה אחוז רגשי חרטה ואמר לנו: אני חף מפשע. למה עליי להודות על דבר שלא עשיתי". לדבריו, "קצב ביצע החלטה מקצועית כאשר הוא מודע לכל ההשלכות".

לעומתו טענה נציגת הפרקליטות בדיון, עו"ד אירית באומהורן, כי "צר לנו על ההתנהלות ההפכפכה של ההגנה. אנחנו חוזרים לנקודה בה עמדנו לפני עסקת הטיעון, ובימים הקרובים נחליט על הגשת כתב אישום בפרשה". עו"ד משה מרוז, פרקליטה של א' ממשרד התיירות, אמר בתגובה כי "מרשתי מוכנה למשפט על כל קשייו. הנשיא לשעבר צריך לטעון עכשיו שהוא חף מפשע, לאחר שכבר הודה שביצע נגדה מעשים מגונים.|

במרכזי סיוע לנפגעי עבירות תקיפה מינית בירכו על ביטול עסקת הטיעון . ד"ר דנה פוגץ', ראש מרכז נגה בקריה האקדמית אונו, אמרה כי "דיון משפטי גלוי לציבור, בין אם יוביל לזיכוי ובין להרשעה- נותן תחושה של צדק גדול יותר, מאשר הסדר טיעון, שאליו מגיעים במסדרונות הפרקליטות, בעיקר כשמדובר בדמות ציבורית."

במרכזי הסיוע אמרו עוד, כי קרוב לשנה, מאז ביקש הנשיא לשעבר לחתום על עסקת הטיעון ועד היום, שמו הוא ופרקליטיו ללעג את הציבור הישראלי ובמיוחד את היועץ המשפטי לממשלה. בפרק זמן זה עברו הנפגעות עינוי דין מיותר וממושך. באיגוד מרכזי הסיוע מתכוונים לנקוט בצעדים משפטיים על מנת לתבוע מקצב את ההוצאות של כספי ציבור וכספים אחרים שהוצאו לאורך ההליכים המשפטיים המיותרים שהתקיימו לאורך השנה האחרונה.

המערכת הפוליטית סוערת

גם המערכת הפוליטית סערה בעקבות ביטול עסקת הטיעון. ח"כ חיים אורון,יו"ר מפלגת מרצ, דווקא בירך על ביטול העסקה ואמר כי "טוב שפארסת עסקת הטיעון המפוקפקת באה אל קצה. על הפרקליטות שאיבדה נקודות בהבאת הסכם הטיעון לפעול למיצוי הדין במשפט".

חברתו לסיעה, ח"כ זהבה גלאון (מרצ) קראה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ללמוד מטעויותיו ולהעמיד לדין את הנשיא לשעבר משה קצב בהקדם האפשרי, "ככל עבריין מין סדרתי". לדבריה, "טוב שבוטלה הפארסה המביכה של עסקת הטיעון הנפסדת עם הנשיא לשעבר".

ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) אמר כי "עד עכשיו נשמע קולם רק של אלה שהתנגדו לעסקת הטיעון בטענה שהיועץ המשפטי פעל לטובת משה קצב. עכשיו הוכיח קצב במעשים ולא בדיבורים, כי בעסקת הטיעון לא פעל היועץ לטובתו".

ח"כ אורית נוקד (העבודה) אמרה כי "התנהגותו של קצב הוא יריקה בפרצופה של מערכת המשפט ושל פרקליטות המדינה". לדבריה, "אני מקווה שבמשפט יצא הצדק לאור ושקולן של אותן הנשים המתלוננות יזכו סוף סוף להישמע".

ח"כ יואל חסון (קדימה) דווקא יצא להגנתו של הנשיא לשעבר ואמר כי "החלטתו של קצב אמיצה ומנכונה. אכן ראוי יותר שפרשה זו תיבחן לעומק בבית המשפט והצדק יייצר לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully