וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: יש ערוץ חשאי עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.3.2008 / 11:38

דוברת משרד החוץ הסורי מאשרת כי טורקיה מעבירה לכל צד את עמדות הצד השני, אולם מכחישה משא ומתן ישיר בין סוריה לישראל

סוריה מאשרת את קיומו של ערוץ חשאי בינה לבין ישראל בתיווך טורקיה. בראיון לעיתון כוויתי, הכחישה דוברת משרד החוץ הסורי, ד"ר בושרא כנפאני, כי סוריה וישראל מנהלות ביניהן משא ומתן חשאי אולם אישרה כי "טורקיה משמשת כמתווכת בערוץ הסורי-ישראלי". לדבריה, "הנציגים הטורקים מקשיבים לעמדות של כל צד ומעבירים אותן, מבלי שמתקיים משא ומתן".

"אנו, בסוריה, לא מחמיצים הזדמנות להשיג שלום", אמרה כנפאני. "זוהי הבחירה שלנו בתנאי שהוא יהיה צודק וכולל, ובתנאי שישראל תיסוג במסגרתו לקווי ה-4 ביוני. הבעיה נמצאת בצד האחר (ישראל – נ.י)". הדוברת הציגה ארבעה תנאים לשוב לתהליך השלום: "ישראל חייבת להיות מעונינת באופן ברור בשלום, עליה לשלם את מחיר השלום, הממשל האמריקאי צריך להיות מאוזן, והאקלים הפוליטי באיזור צריך להיות נוח".

אתמול תקף נשיא סוריה בשאר אסד את ישראל וכינה אותה "סרבנית שלום". בנאום בפתיחת פסגת מדינות ערב הנערכת בדמשק אמר אסד כי "ישראל דחתה את כל יוזמות השלום שהוצעו לה בשנים האחרונות". לדבריו, "לא יושגו ביטחון ויציבות, אלא באמצעות השגת שלום ולא באמצעות במלחמה. השלום יושג רק לאחר נסיגה מלאה מרמת הגולן ומשאר האדמות הערביות שנכבשו".

אסד תקף את ישראל שהגיבה בדרכים אלימות ותוקפניות נוכח הרצון הסורי לשלום. "אם יוזמות השלום נשארות כבנות ערובה בידי ישראל, יש לחפש אחר חלופות. נדון בפסגה בהתנגדות כל עוד ישראל מגלה עקשנות", אמר הנשיא הסורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully