וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברק קיבל החלטה אמיצה וערכית"

3.2.2008 / 14:25

שרי הממשלה הביעו בישיבתה תמיכה בהחלטת ברק שלא לפרוש מהקואליציה. שמחון: "רואה את טובת מדינת ישראל"

הממשלה התייצבה היום בישיבתה השבועית מאחורי שר הביטחון אהוד ברק, ובירכה על החלטתו שלא להוציא את מפלגת העבודה מהקואליציה לאחר פרסום דו"ח וינוגרד. "שר הביטחון קיבל החלטה ערכית ואמיצה שרואה את טובתה של מדינת ישראל", אמר שר החקלאות שלום שמחון, גם הוא מהעבודה. "מר ביטחון של המדינה, אהוד ברק, עסוק כרגע בשיקום מערכת הביטחון והצבא, ומגיע לו הרבה מחמאות על כך".

שרי הממשלה לא התעלמו מהבטחתו של ברק לפרק את הממשלה לאחר פרסום הדו"ח בנאום הפריימריז שלו בשדות ים, וטענו כי הנסיבות חייבו את השינוי. "מסיבת העיתונאים בשדות ים זה לא אירוע מכונן. לעומת זאת, ההחלטה שהוא קיבל היום כן", אמר שמחון.

שר הבריאות יעקב בן יזרי (הגמלאים) אמר כי "בסופו של דבר ההחלטה של ברק היא לטובת העניין. אין לנו צבא אחר, ואם הוא עומד בראש המערך שמטפל בצבא טוב שישאר בממשלה". לדבריו, "אני לא רוצה לזלזל בהבטחות, אבל הנסיבות מחייבות אותו לקבל החלטה אחרת מזו שהבטיח".

ראלב מג'דלה שר המדע התרבות והספורט הגדיל לעשות, וטען כי הישארות העבודה בממשלה חיונית לתהליך השלום. "לטובת החברה הישראלית לשמור על התהליך המדיני. הדבר שאנו מייחלים לו לו כבר שישים שנה ומתפללים עבורו יכול להתממש עכשיו, ולכן טוב עשה ברק שהחליט להישאר בממשלה", אמר.

גם שרת החינוך יולי תמיר (העבודה) תמכה בהחלטת ברק, וכינתה אותה "החלטה נבונה". לדבריה, "זו החלטה שמראה את הצורך לטפל בשאלות הביטחון והמתרחש בשדרות ועוטף עזה. נאום שדות ים הפך להיות לא רלוונטי. כל הבטחה היא תלוית הקשר. אם היה דו"ח שלא היה מאפשר לממשלה להמשיך היינו מחליטים לפרוש. ההנחה הסמויה היתה שהדו"ח יהיה חמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully