וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מחזירה את הפלסטינים לעזה

24.1.2008 / 13:28

מובארק הורה לעצור כל פלסטיני שיחצה את הגבול בניגוד לחוק. כוחות הביטחון המצרים החלו לפנות את התושבים לרצועה

נשיא מצרים חוסני מובארק הורה הבוקר (חמישי) לעצור כל פלסטיני שיחצה את הגבול בין הרצועה לסיני בניגוד לחוק. בגלי צה"ל דווח, כי שוטרים מצרים מכים על כלי הרכב באלות על מנת לפנות את התושבים הנמלטים בחזרה לבתיהם.

יומיים לאחר שמעבר רפיח נפרץ על ידי המוני פלסטינים, מוסרים מקורות ביטחוניים מצריים כי הרשויות המצריות נקטו בצעדים ביטחוניים, כדי למנוע מעשרות אלפי אזרחים פלסטינים להגיע לקהיר. המקורות ציינו כי מצרים סגרה את "גשר השלום" שבתעלת סואץ והגבילה את הפלסטינים לחצי האי סיני בלבד. לדברי המקורות, הרשויות המצריות הציבו מחסומים רבים בדרכים המובילות לעיר אל-עריש, כדי למנוע מהפלסטינים להגיע לשם, אלא שאלפי פלסטינים הצליחו להיכנס אליה.

מזון, דלק, סיגריות וטבק

גורמי הביטחון מעריכים כי 350 אלף פלסטינים כבר חצו את הגבול והחלו להצטייד במזון, דלק, סיגריות, טבק ומוצרים נוספים. לפי הדיווחים, משפחות שלמות עברו למצרים. במקביל, תושבים פלסטינים ששהו במצרים שבו לרצועת עזה.

מובארק הסביר אתמול כי החליט לפתוח את המעבר בשל הרעב ששורר ברצועת עזה. מובארק הוסיף כי הוא הנחה את החיילים המצרים לאפשר לכל פלסטיני שאינו נושא נשק לחצות את הגבול למצרים.

בתוך כך, השר לביטחון פנים אבי דיכטר הנחה את המשטרה להגביר את הכוננות בגבול ישראל-מצרים, בשל החשש כי בין המסתננים שחצו את הגבול מרצועת עזה יש מחבלים שמתכוונים לפגע בשטח ישראל. לדברי דיכטר, "הגברת הכוננות נדרשת נוכח נחשולי האדם שיצאו לסיני, ולנוכח ההתרעות לפיגוע על ידי מחבלים שינסו לעבור את הגבול". דיכטר הזכיר את הפיגוע לפני שנה באילת, בו הסתננן מחבל משטח מצרים לישראל.

אתמול הורה סגן שר הביטחון מתן וילנאי, כי ישראל תמשיך בסגר על רצועת עזה, אך תאפשר העברת סולר לתחנת הכוח, דלק לאמבולנסים, גז לבישול וכן ציוד הומניטרי. גורמים ביטחוניים הביעו הערב דאגה רבה מפריצת גדר הגבול באזור רפיח וממעבר עשרות אלפי פלסטינים למצרים והבהירו, כי הם מצפים ממצרים לעמוד בהתחייבויותיה ולפתור את הבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully