וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים שיבשו את התנועה בכביש מס' 1

ספי קרופסקי ופנחס וולף

17.1.2008 / 9:07

הסטודנטים נסעו בשיירת כלי רכב לירושלים באיטיות במחאה על המשבר בהשכלה הגבוהה. המרצים: מתווה עיני עשוי לשמש בסיס להסכם

ארגוני הסטודנטים חסמו הבוקר (חמישי) את כביש מספר 1 מכיוון תל אביב לירושלים ויצרו עומסי תנועה כבדים. הסטודנטים נסעו בשיירת כלי רכב לכיוון ירושלים באיטיות. זאת, במחאה על המשבר בהשכלה הגבוהה ובניסיון לערב את ראש הממשלה אהוד אולמרט בשביתת המרצים שנכנסת היום ליומה ה-89. הסטודנטים פונו מהכביש על ידי המשטרה לזמן קצר, והמשיכו בדרכם. הם הגיעו לקרית הממשלה בירושלים, שם הסתיימה ההפגנה ללא אירועים מיוחדים.

נציגי המרצים השובתים שנמצאים גם הם בשיירה, אמרו הבוקר כי הם "זועקים את הזעקה האחרונה לפני קריסת המערכת המפוארת של ההשכלה הגבוהה". לדבריהם, "אם אולמרט לא רוצה ועדת וינוגרד שלישית שתחקור כיצד מכר את העתיד המדעי, הרוחני והעסקי בזול, כדאי שיתערב". יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, גיל גולדנברג, הוסיף כי "כמו שהחיים שלנו נעצרו, נעצור גם את ציר התנועה המרכזי במדינה". לדבריו, "זו לא המילה האחרונה".

יו"ר הוועד המנהל של הסגל האקדמי צבי הכהן פנה אתמול (רביעי) במכתב לשרת החינוך יולי תמיר, ובו הוא כותב כי הצעתו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני לסיום הסכסוך עשויה לשמש בסיס להסכם בין האוצר למרצים. במכתב מבקש הכהן מתמיר לפעול לקיום פגישה בינו לבין עיני. בעקבות האולטימטום החדש, החליטו נשיאי האוניברסיטאות לבטל את הבקשה לצווי מניעה שהוגשה לבית הדין הארצי לעבודה.

על פי עיני, המרצים יקבלו פיצוי של 15.5% על שחיקת שכרם בשנים 1997-2006. בנוגע לשנים 2007-2009 יקבלו המרצים תוספת של 5% כגובה התוספת המשקית שתינתן על פי ההסכם של ההסתדרות, וכן 1.5% מדי שנה, כאמצעי למניעת המשך השחיקה בשכרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully