וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי שואה יפגינו נגד משרד האוצר

24.1.2007 / 21:55

הניצולים טוענים כי למרות התחייבות האוצר לא הוגדלה התמיכה בהם. התוצאה: אחד מכל שלושה ניצולים אינו מסוגל לקנות אוכל ותרופות

ניצולי שואה וגופים המסייעים להם יפגינו היום בירושלים נגד אי העברת תקציבים לסיוע על ידי ממשלת ישראל ועל ידי התביעות. הניצולים יתכנסו בשעה 15:30 בכיכר פריז בירושלים ויצעדו משם לבית ראש הממשלה.

למאבקם של הניצולים שותפים, בין היתר, הסוכנות היהודית, עוזי דיין, ח"כ קולט אביטל וכן קבוצת סטודנטים, שהחלה מגרעין של שלושה וסחפה אחריה רבים. ארגונים אלה טוענים כי למרות המאבק שהתנהל בשנת 2006 ושבסיומו התחייב שר האוצר לבחון את הנושא, לא הוגדל הסכום לתמיכה בניצולי שואה גם בתקציב 2007. כתוצאה מכך, לטענתם, אחד מכל שלושה ניצולי שואה בישראל חי בעוני מחפיר, כשהוא אינו מסוגל לקנות אוכל ותרופות חיוניות.

הניצולים דורשים להגדיל את התמיכה הממשלתית בקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל ל- 50 מיליון ש"ח לשנה, למשך חמש שנים, החל מתקציב 2007. כמו כן הם דורשים מוועדת התביעות להגדיל את תמיכתה השנתית ולהעמידה על 85 מיליון דולר. לטענתם, "סכום זה יאפשר לתת לאנשים אלה, שאנו חייבים להם כה רבות, את הדברים הבסיסיים הנחוצים לחיים בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully