וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התפללו לרפואתו": אשר בן ה-14 שנפגע מברק נאבק על חייו

15.10.2019 / 21:04

חמשת בני משפחת חזות מבאר שבע עדיין מאושפזים בבית החולים ברזילי, כשמצבו של הנער מוגדר קשה ולא יציב. אחיו הגדול שחזר את רגעי האימה: "לקראת השעה 14:00 קיבלנו ברק וכולנו נפלנו לרצפה". הקרובים קראו לציבור להתפלל לשלום הנפגעים

צילום: שי מכלוף, עריכה: תומר לוי, עמית שמחה

הרופאים בבית החולים ברזילי באשקלון נאבקים היום (שלישי) משעות הצהריים על חייו של אשר חזות בן ה-14, שנפגע מברק בחוף זיקים. גם בשעה זאת מצבו של הנער מוגדר קשה מאוד ולא יציב. במרכז הרפואי מאושפזים גם ארבעה נוספים מבני משפחת חזות מבאר שבע. אפרת חזות בת ה-21, גיסתו של הנער, במצב קשה, אך הרופאים הצליחו לייצב את מצבה. מצבה של האחות בת ה-13 מוגדר בינוני, ושני אחיו - אלחנן בן 17 ואלעזר בן 24 - במצב קל.

"אני ואשתי ושלושת האחים שלי היינו היום בחוף נטוש ליד זיקים", שחזר אלעזר ממיטתו בבית החולים. "לקראת השעה 14:00 קיבלנו ברק וכולנו נפלנו לרצפה. לאחר כמה דקות הגיעו הצוותים הרפואיים והתחילו בטיפול ופינו לבית החולים".

האח קרא לציבור להתפלל לשלום בני משפחתו. "ברוך השם אני ושני האחים שלי במצב בסדר", אמר. "אני מבקש מעם ישראל להתפלל לרפואת אפרת ואשר. התפילות יעזרו".

אלעזר חזות, נפגע מפגיעת ברק בחוף זיקים, 15 באוקטובר 2019. צילום: דוברות בי"ח ברזילי, צילום מסך
"לקראת השעה 14:00 קיבלנו ברק וכולנו נפלנו לרצפה". אלעזר חזות (צילום: דוברות ביה"ח ברזילי)/צילום מסך, צילום: דוברות בי"ח ברזילי

סגנית מנהל בית החולים ברזילי, ד"ר גילי גבעתי, אמרה כי "אל בית החולים הגיעו חמישה פצועים מהתחשמלות עם סימני כניסה ויציאה של זרם חשמלי. שניים הגיעו מונשמים במצב קשה - אחד עבר החייאה ממושכת בשטח שהמשיכה בבית החולים. פצועה מונשמת אחרת הועברה לטיפול נמרץ ועוד שלושה פצועים קל יותר בהכרה ומתקשרים. ההתרשמות שיש פה חשיפה לפגיעה קשה".

עוד בוואלה!

צאו מהים והתקרבו לקרקע: כך תימנעו מפגיעה במהלך סופת ברקים

לכתבה המלאה
כוחות החילוץ בחוף זיקים, בשל פגיעת הברק בשלושה בני אדם. שי מכלוף
כוחות החילוץ בחוף זיקים, היום (צילום: שי מכלוף)/שי מכלוף

מתרחצים בחוף שצפו במתרחש שחזרו את רגעי פגיעת הברק. אחד מעדי הראייה סיפר כי "עמדנו בחוף. מזג האוויר התהפך ופתאום היה ברק בעוצמה אדירה לכיוון תחנת הכוח". עד ראייה נוסף תיאר כי "ראינו ברק ממש קרוב אלינו ברמה מפחידה מאוד ואז המשיכו ברקים, ופתאום באו אנשים והתחילו להגיד שיש פצועים. הרגשנו את הברק ממש לידינו".

אחד המבלים בחוף היה גיא, שבנה מאהל יחד עם חבריו לא רחוק מאזור התקרית. "ראינו שמתחיל גשם, רצינו להתקפל, פתאום היה ברק שהגיע משום מקום", שחזר. בשלב זה, לדבריו, הוא ראה בחור מנופף בידיים עם הכיפה. "רצתי אליו לראות מה הלו"ז. ראיתי ארבעה חבר'ה שוכבים על הרצפה. הוא אמר לי: 'אמבולנס, אמבולנס'. לא היה לי את הטלפון עליי. רצתי לחבר'ה שם, הם שכבו, אחת בלי הכרה, לא דיברה. עוד אחד היה בלי הכרה, עם מכנס חצי קרוע. אחת הייתה עם רגליים חצי משותקות".

לאחר הפגיעה, המציל ועוברי אורח נוספים מיהרו לעזור להם והזעיקו את מד"א לזירה, שבמועצה האזורית חוף אשקלון. הצוותים הרפואיים פינו את החמישה לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully