וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קים הוציא להורג את יועצו הבכיר לאחר שהודח ממפלגת השלטון"

מזה חודשיים שהוואנג פיונג-סו, איש אמונו של שליט קוריאה הצפונית, לא נראה בציבור ושורת כלי תקשורת דיווחו כי הוא הוצא להורג לאחר שהואשם בקבלת שוחד. עוד דווח כי סגנו נשלח למחנה מעצר

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור במחוז סאמג'יון, 9 בצדמבר 2017. רויטרס, רויטרס
קים ופמלייתו בביקור במחוז סאמג'יון בסוף השבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

עוזר בכיר לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נעלם מעין הציבור בחודשיים האחרונים ועל פי כמה דיווחים הוצא להורג – כך דיווחה אמש (חמישי) רשת "פוקס ניוז" בארצות הברית. על פי הדיווח הוואנג פיונג-סו, שהיה חבר במעגל יועציו הקרובים של קים, הוצא להורג על ידי כיתת יורים לאחר שהואשם בקבלת שוחד. הוואנג לא נראה בציבור מאז 13 באוקטובר ושמועות רבות נפוצו באשר למה שעלה בגורלו. סוכנות הידיעות "יונהאפ" בקוריאה הדרומית דיווחה כי באמצע חודש נובמבר עלו יחסיו עם שליט המדינה המבודדת על שרטון והוא הודח מהמועצה הפוליטית הכללית של הצבא.

עוד דווח כי סגנו של הוואנג קים וון-הונג הודח אף הוא מתפקידו ו"הוענש" גם כן. בשנת 2014 מונה הוואנג לתפקיד בכיר במפלגה הקומוניסטית בקוריאה הצפונית ועל פי סוכנות "יונהאפ" קים התכוון להשתמש במינויו כדי לאתגר את סגן יו"ר הוועדה המרכזית במפלגה צ'וי ריונג-האי על מנת להבטיח ששניהם ישארו נאמנים לו. הוואנג נחשב בעשור האחרון לאיש אמונו הקרוב של השליט.

לקריאה נוספת:
בזיקוקים ובמסיבת רחוב: צפון קוריאה חוגגת את הניסוי המוצלח
מסוגל להגיע לכל פינה בארה"ב: הטיל החדש של קים משלים את מטרתו
העריקה - ועונשה: "צפון קוריאה הדיחה עשרות חיילים שהיו בגבול"

הוואנג פיונג-סו, עוזרו הבכיר של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און שהוצא להורג על פי דיווחים שונים. רויטרס, רויטרס
מונה לתפקיד בכיר במפלגת השלטון בשנת 2014. הוואנג פיונג-סו/רויטרס, רויטרס

בעיתון הבריטי "טלגרף" דווח כי הוואנג וסגנו פעלו לקדם אנשים בתפקידים בתמורה לטובות הנאה וכי קים הורה להענישם כאות אזהרה לאחרים. על פי הדיווח ב"טלגרף" סגנו של הוואנג נשלח לאחד ממחנות המעצר במדינה המבודדת בעוד הוא עצמו הוצא להורג בידי כיתת יורים שבעבר הייתה אחראית לחיסולו של דודו של קים ג'אנג סונג תאיק.

בעיתון הדרום קוריאני "ג'ונגאנג דיילי" הרואה אור בשפה האנגלית דווח כי בסוף השבוע האחרון ערך קים ביקור בהר פאיקטו הנחשב לאתר קדוש שאליו הוא נוהג להגיע כדי לקבל החלטות משמעותיות. על פי הדיווח בשנים האחרונות ערך קים ביקורים במקום לקראת בטרם הורה על הוצאות להורג וטיהורים בצמרת הממשל.

עוד באותו נושא

משפחת קים מבססת את כוחה: האחות שהפכה לדמות מפתח בצפון קוריאה

לכתבה המלאה
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור בהר פאיקטו, 9 בצדמבר 2017. רויטרס, רויטרס
קים בסיור בהר פאיקטו הנחשב לאתר קדוש/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully