וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית: ח"כ ביטן הגיע לחקירה במשרדי להב 433

10.12.2017 / 8:56

יו"ר הקואליציה חשוד בעבירות של שחיתות בעת שהיה סגן ראש עיריית ראשון לציון ובהמשך גם בתפקידו בכנסת. עורך דינו: "הוא ימשיך לשתף פעולה עם החקירה ולענות על כל מה שיתבקש"

צילום: יותם רונן ואבי כהן, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: ביטן אחרי חקירתו הקודמת, שנמשכה יותר מ-12 שעות)

יו"ר הקואליציה דוד ביטן הגיע הבוקר (ראשון) למשרדי להב 433 לחקירתו השלישית במסגרת פרשה 1803 העוסקת בחשדות חמורים לשחיתות בעיריית ראשון לציון. ביטן חשוד בקבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. בחקירותיו הקודמות שהה ביטן יותר מ-12 שעות בכל פעם במשרדי להב 433 שבלוד.

בסוף השבוע נפגש ביטן עם אשתו חגית, שנחקרה גם היא בפרשה וחשודה בהלבנת הון. על השניים נאסר להיפגש או לשוחח במשך רוב השבוע שעבר, אולם ביום שישי פג תוקפו של איסור זה. עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי, מסר כי חבר הכנסת "ימשיך לשתף פעולה עם החקירה ולענות על כל מה שיתבקש, ימשיך לתת תשובות לשאלות של החוקרים, ויגיע מתי שיבקשו ממנו. הוא מקווה שהחוקרים ימצו את החקירה עד תום".

עוד בנושא:
הותר לפרסום: ראש המטה של השר ישראל כץ נחקר בפרשת השחיתות
חשוד לצד חשוד: הפגישה של ביטן וראש משפחת ג'רושי ברמלה
הבת, החוב וקרקעות היוקרה: המשפחה שמסבכת את ביטן

ביטן מגיע לחקירה שלישית בלהב 433 10 בדצמבר 2017. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ ביטן סמוך למשרדי להב 433, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

החוקרים חושדים שביטן קידם את עניינם של אנשי עסקים שונים, שבתמורה לכך סייעו לו לכסות חובות. את עבירות אלה ביצע לכאורה גם כסגן ראש עיריית ראש לציון וגם בתקופת כהונתו בכנסת. מקורבים לביטן נחקרו גם הם במסגרת הפרשה, בהם שאול הכנעני, החשוד בכך שסייע לביטן בקבלת השוחד. כנעני נעצר בשבוע שעבר למשך שלושה ימים שבסיומם שוחרר למעצר בית.

בפרשה נעצרו גם חוסאם ועדנאן ג'ורשי, החשודים במתן שוחד לביטן בתמורה לקידום ענייניהם בתחום הבנייה. על פי החשד, ביטן סייע להטות מכרז בנייה ב"מתחם האלף" בראשון לציון לטובתם. בני משפחת ג'רושי, המכחישים את החשדות נגדם, שוחררו ביום חמישי האחרון למעצר בית. "אם ביטן צריך להיחקר, תחקרו אותו", אמר עדנאן ג'רושי לוואלה! NEWS. "אבל למה אתם צריכים להדביק לו את עדנאן? כדי להגיד שביטן מתעסק עם הג'רושים?".

דוד ביטן בכנסת 4 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
חשוד בקידום עניינם של אנשי עסקים בתמורה לכיסוי חובות. ביטן, בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

שלושה בכירים בעיריית ראשון לציון – בהם ראש העיר דב צור, סגנו יוסי חממי והמשנה שלו אייל מושייב – עדיין עצורים והם צפויים להשתחרר מחר. גם לאחר שישוחררו הם יישהו במעצר בית למשך עשרה ימים, וייאסר עליהם לעסוק למשך חודש בענייני העירייה או החברה הכלכלית בראשון לציון.

(עדכון ראשון: 06:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully