וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר את שלילת אזרחותו של מחבל מאום אל פאחם

6.8.2017 / 14:48

השופט אברהם אליקים קיבל את בקשת שר הפנים דרעי, ואזרחותו של המחבל עלאא זיוד שביצע פיגוע בגן שמואל תישלל בתום חודש אוקטובר הקרוב. השופט אליקים: המחבל ביקש להשליט אווירת טרור לפגיעה בביטחון המדינה ותושביה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל היום (ראשון) את בקשתו של שר הפנים אריה דרעי, ואישר את שלילת אזרחותו של עלאא זיוד, תושב אום אל-פחם, שהורשע בביצוע פיגוע הדקירה והדריסה בגן שמואל ב-2015. בשל מעשיו, נגזרו על זיוד 25 שנות מאסר בחודש יוני בשנה שעברה.

החלטת בית המשפט התקבלה בשבתו כבית דין לעניינים מנהליים, ולפיה אזרחותו של זיוד תישלל ממנו בתום חודש אוקטובר הקרוב, זאת כדי לאפשר לו להגיש ערעור אם יחפוץ בכך. השופט אברהם אליקים ציין כי החלטתו מתבססת על הודעת השר דרעי לפי ייתן לזיוד רישיון תושב ארעי בארץ, סמוך לביטול אזרחותו.

עוד בוואלה! NEWS:
אזריה ביקש מבית הדין לדחות את כניסתו לכלא - עד החלטת הרמטכ"ל
נתניהו בישיבת שרי הליכוד הראשונה מחתימת הרו: "תודה למי שהתראיינו"
דוגמנית בת 20 נחטפה במזוודה באיטליה - והוצעה למכירה פומבית

עלאא ראיד זיוד, המחבל שהוציא לפועל את הפיגוע בצומת גן שמואל. בית משפט מחוזי חיפה. 1 ביני 2016. שלומי גבאי
המחבל עלאא זיוד בבית המשפט בשנה שעברה/שלומי גבאי

"לכל אזרח, לצד זכויותיו קיימות חובות", נימק השופט אליקים את החלטתו. "אחת מהן היא חובה משמעותית וחשובה – שמירת אמונים למדינה, שבאה לביטוי גם בחובה שלא לקיים בה פעילות טרור כדי לפגועה בתושביה ובביטחונה. חובת שמירת אמונים למדינה טבועה בזכות להיות אזרח".

"במקרה זה, ניצל המשיב את חופש התנועה לשם פגיעה בביטחון המדינה ובשלום תושביה", הוסיף השופט. "הוא ביקש להשליט אווירת טרור במדינת ישראל וליטול חיי אדם, כל זאת בעיתוי בו עומדת מדינת ישראל בפני מתקפה בלתי פוסקת של פיגועי טרור רצחניים".

עוד באותו נושא

25 שנות מאסר למחבל מגן שמואל: "רצה לרצוח יהודים רק בשל יהדותם"

לכתבה המלאה
עלאא ראיד זיוד, המחבל שהוציא לפועל את הפיגוע בצומת גן שמואל. בית משפט מחוזי חיפה. 1 ביני 2016. שלומי גבאי
"ניצל את חוף התנועה לפגיעה בביטחון המדינה". זיוד בית המשפט בשנה שעבר/שלומי גבאי

אליקים ציין כי: "המשיב הפר את חובת האמונים שלו כלפי המדינה שבה הוא אזרח ופגע באופן ממשי בביטחון המדינה ובשלומם של אזרחיה בפיגוע טרור שבוצע על רקע לאומני ואידיאולוגי, נגד אזרחים וכוחות הביטחון. בהתנהגותו יצר סתירה מהותית בין זכויותיו וחובותיו ומקובלת עליי במלואה בקשת שר הפנים שאורשה על ידי היועץ המשפטי לממשלה ויש הצדקה במקרה הזה לבטל את אזרחותו כדי להרתיע אזרחים שנוטלים חלק בפעילות טרור בישראל".

זיוד ביצע את הפיגוע ב-11 באוקטובר 2015, אז דרס ודקר ארבעה אזרחים ישראלים, בהם שני חיילים, שאחת מהם נפצעה באורח קשה. בנוסף לעונש המאסר בפועל, חייבו שלושת שופטי בית המשפט המחוזי, הנשיא יוסף אלרון, רבקה פוקס ודניאל פיש, את המחבל בתשלום פיצויים לכל אחד מקורבנותיו בסכומים הנעים בין 150 אלף ל-40 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully