וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם פלסטיני: ירדן לא תיאמה איתנו את המהלך מול ישראל

25.7.2017 / 15:50

בכיר פלסטיני טוען כי הירדנים לא עדכנו את הרשות בנוגע למהלך שהוביל להסרת המגנומטרים בכניסות למתחם הר הבית. לדבריו, טרם התקבלה החלטה בנוגע להסדרי התיאום הביטחוני, אולם רמז כי הרשות תמשיך לפעול לסיכול פיגועים

(בווידאו: ראש הממשלה נתניהו נפגש עם המאבטח ששב לאחר התקרית בעמאן)

גורם פלסטיני בכיר מודה היום (שלישי) כי למרות ההסכמות שהובילו להסרת המגנומטרים בכניסות להר הבית, ירדן לא תיאמה את המהלך עם הרשות הפלסטינית. "עד כה הירדנים לא הציגו בפנינו את הפרטים של ההסכם שאליו הגיעו ולא ברור מדוע", אמר הגורם בשיחה עם וואלה! NEWS. לדבריו, ישראל עדכנה את השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, בנוגע לכוונתה להסיר את השערים והמצלמות.

לטענת הגורם, הנהגת הרשות בוחנת בשלב זה את ההתפתחויות בשטח ועל פיהן תקבל החלטות בנוגע למהלכיה העתידיים, זאת לאחר שהכריזה על הפסקת המגעים עם ישראל בכל הדרגים. בשעות הקרובות צפוי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להיפגש עם פעילי שטח של ארגון פתח בירושלים, ולאחר מכן בשעות הערב תתכנס ההנהגה הפלסטינית.

לקריאה נוספת:
מאות מתפללים בכניסה להר הבית; ארדואן: על המוסלמים להגן על ירושלים
עסקת המגנומטרים: כשמדינת ישראל התקפלה בפני האלימות
הקבינט החליט להסיר את המגנומטרים והמצלמות מהכניסות להר הבית

הכניסה להר הבית לאחר הסרת המגנומטרים. 25 ביולי 2017. רוני כנפו
ברשות בוחנים כיצד לנהוג לאחר הסרת המגנומטרים. ירושלים, הבוקר/רוני כנפו

הגורם ציין כי עד כה לא התקבלה החלטה חדשה בכל הקשור לתיאום הביטחוני, אולם הבהיר כי "אין בכוונתנו לאפשר לשום גורם לפגוע ביציבות ובסדר". הוא אף רמז כי הרשות תמשיך לפעול לסיכול פיגועים ואמר כי "נשמור על חובותינו המוכרות".

"אם הצעדים שישראל תנקוט יהיו הגיוניים, הרי שבכוונתנו לחזור למצב שהיה בכל הקשור לתיאום עם ישראל", הוסיף. הגורם הזהיר כי שום צעד חדש הנוגע לאל-אקצא לא יתקבל והנהגת הרשות עומדת בתוקף על דרישתה שהמצב ישוב לקדמותו כפי שהיה לפני ה-14 ביולי, מועד הפיגוע בהר הבית. בהמשך צפוי השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, להיפגש עם בכיר הרשות סאיב עריקאת ועם ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פארג' ברמאללה ולדון בהמשך המגעים עם ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:

המאבטח מהשגרירות בירדן נפגש עם נתניהו: "ירדה לי אבן מהלב"

לכתבה המלאה
מתפללים מחוץ להר הבית 25 ביולי 2017. רוני כנפו
מתפללים בכניסה למתחם הר הבית, היום./רוני כנפו

אמש שב צוות שגרירות ישראל בירדן, בהם המאבטח שירה למוות בשני אזרחים, לשטח ישראל דרך מעבר אלנבי. בראש הצוות עמדה השגרירה עינת שלאין, שנותרה נצורה עם יתר אנשי השגרירות במתחם בעמאן מעט יותר מיממה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה הבוקר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על מאמציו להביא לפתרון המשבר.

נתניהו אף הודה למלך עבדאללה, שעמו שוחח אמש על המשבר הדיפלומטי, שהחל עוד סביב הצבת המגנומטרים בהר הבית, והקבינט המדיני-ביטחוני החליט הלילה להסירם. עם שובו של הצוות הדיפלומטי, שוחח נתניהו עם השגרירה ואיש האבטחה ובירך אותם.

ירדן דרשה תחילה לחקור את המאבטח, שירה בפועל שפצע אותו קל במברג וכן בבעל הדירה ששימשה את המאבטחים במתחם, אולם ישראל סירבה. לבסוף, המאבטח לא נחקר אלא תושאל על ידי שוטרים ירדנים שהגיעו לשגרירות ולקחו ממנו הצהרה, כשהוא מלווה בגורם משפטי מהשגרירות. בתקשורת הירדנית דווח כי הרשויות קיבלו את גרסתו של המאבטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully