וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אני נמצא תחת חקירה משום שפיטרתי את ראש ה-FBI

16.6.2017 / 16:30

נשיא ארצות הברית אישר כי הוא נחקר "על ידי האיש שאמר לי לפטר את ראש ה-FBI", כשהוא מתכוון ככל הנראה לסגן התובע הכללי רוזנשטיין, ואף כינה את החקירה "ציד מכשפות". דיווח ברשת ABC: רוזנשטיין הודיע כי הוא עשוי לפסול את עצמו מעיסוק בחקירה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: עדותו של התובע הכללי ג'ף סשנז בפני ועדת המודיעין של הסנאט, השבוע)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר היום (שישי) כי הוא נמצא תחת חקירה, במסגרת בדיקת קשרי רוסיה ואנשי המטה שלו במהלך הבחירות לנשיאות בשנה שעברה. בציוץ שפרסם מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ: "אני נמצא תחת חקירה על פיטורי ראש ה-FBI לשעבר (ג'יימס קומי – ע"נ) על ידי האיש שאמר לי לפטר את ראש ה-FBI. ציד מכשפות".

לא ברור למי התכוון הנשיא בדבריו, אולם אפשר לשער כי הדברים מופנים כלפי המשנה לתובע הכללי רוד רוזנשטיין, שהמליץ על פיטורי קומי. רוזנשטיין הוא גם האיש שמינה את החוקר המיוחד בעניין רוסיה, רוברט מולר. ב"וושינגטון פוסט" דווח אתמול כי התובע המיוחד חוקר אם טראמפ שיבש חקירה בהחלטתו להדיח את ראש ה-FBI בחודש שעבר. מדיווח אחר ברשת ABC עולה כי רוזנשטיין אמר בשיחות סגורות כי ייתכן שייאלץ לפסול את עצמו מעיסוק בחקירה, כפי שעשה קודם לכן התובע הכללי ג'ף סשנז.

בשימוע שנערך לו בסנאט אמר ראש ה-FBI המודח קומי כי טראמפ ניסה להנחות אותו להפסיק את החקירה בנוגע ליועץ לביטחון לאומי המודח מייקל פלין. הנשיא הכחיש את האמירות של קומי וטען כי הן שקריות.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
"החוקר בפרשת קשרי רוסיה בוחן עסקים והעברות כספים שביצע חתנו של טראמפ"
טראמפ מגיב לדיווח על החשד ששיבש חקירה: "סיפור מזויף ללא הוכחות"
"יש לי בחור רוסי": ראש ממשלת אוסטרליה תועד מחקה את טראמפ ולועג לו

הציוץ של טראמפ

טראמפ בהצהרה לאחר הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה 14  ביוני 2017. רויטרס
אישר לראשונה כי הוא נחקר באופן אישי/רויטרס

מוקדם יותר היום דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" כי חברי צוות חילופי השלטון של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבלו אתמול הוראה מפורשת, הדורשת מהם לשמור את כל המסמכים ופריטי המידע העשויים להיות רלוונטיים לחקירת המעורבות הרוסית לכאורה במערכת הבחירות לנשיאות.

על פי המזכר, שככל הנראה הופץ בהוראת משרד המשפטים, לחברי הצוות "יש חובה לשמר כל מידע פיזי או אלקטרוני, שעשוי להיות קשור באופן כזה או אחר לנושא החקירות הקיימות". המזכר האחרון מדגיש את העובדה כי התובע הכללי שמונה לבדיקת הקשרים האפשריים בין מקורבי טראמפ לממשל הרוסי, רוברט מולר, בוחן רשת נרחבת של גורמים.

זמן קצר לאחר הפרסום יצא טראמפ במתקפה נוספת בחשבון הטוויטר שלו נגד הדיווחים על החקירה. "אחרי שבעה חודשים של חקירות ושימועים על אודות 'מעורבותי עם הרוסים' איש לא הצליח לנפק שום ראייה. עצוב", כתב.

"סגן הנשיא שכר עורך דין פרטי במסגרת החקירה"

על פי דיווח נוסף ב"וושינגטון פוסט", מולר בוחן כעת עסקאות והעברות כספים שביצע חתנו של טראמפ ג'ארד קושנר, המשמש כיועצו למזרח התיכון. על פי הדיווח, המיוחס לגורמי ממשל המעורים בפרטים, תובעים פדרליים וחוקרי הבולשת הפדרלית (FBI) בוחנים עסקאות שביצעו מקורבים נוספים לטראמפ, בהם היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין ובכירי הקמפיין שלו - קרטר פייג' ופול מנפורט. בדיווח צוין כי החקירה נמצאת בשלבים מוקדמים וטרם התברר האם יוגש בסופה אישום פלילי.

הלילה דיווח ה"פוסט" כי סגן הנשיא מייק פנס שכר פרקליט פרטי שיסייע לו במסגרת החקירה. לשכתו של פנס אישרה את הדיווח, לפיו עורך הדין ריצ'רד קולן יסייע לו בהתנהלות מול מולר וצוות החקירה. "סגן הנשיא ממוקד לחלוטין בחובותיו ובקידום סדר היום של הנשיא ומצפה לסיום מהיר של החקירה", נמסר מדוברו של פנס, ג'רוד אייגן.

קולן היה בעבר התובע הכללי של מדינת וירג'יניה וסייע לסנאטור פול טריבל מהמדינה בחקירת פרשת "איראן-קונטרס" בשנות ה-80. בנוסף לכך היה קולן חבר בצוות המשפטי של הנשיא ג'ורג' בוש הבן בפרשת ספירת הקולות מחדש במדינת פלורידה במערכת הבחירות בשנת 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully