וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים מוכיחים: עזרא נאווי הסגיר מוכרי קרקעות פלסטיניים לרשות

מתיעוד שיחות בין פעיל השמאל לקצינים בביטחון המסכל של הרשות הפלסטינית, עולה כי נאווי הסגיר פלסטינים בידיעה כי נשקפת להם סכנת חיים לכאורה, כך דווח בגלי צה"ל. "קודם זובור, ואחר כך גזאנגה. לפני ההרג צריך להרביץ הרבה", נכתב במסמכים שנמצאים בידי הפרקליטות

צילום: באדיבות תכנית "עובדה" , קשת

עזרא נאווי, פעיל ארגון זכויות האדם "תעאיוש" שהמשטרה ממליצה להעמידו לדין על הסגרת פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים לידי הרשות הפלסטינית, תועד מוסר פרטים לידי "הביטחון המסכל" בידיעה כי נשקפת להם סכנת חיים ברורה לכאורה. כך עולה ממסמכים חדשים שפורסמו הבוקר (רביעי) בגל"צ ונמצאים בידי הפרקליטות.

"מה שאת עושה כדי למנוע את זה, תופסת אותם הורגת אותם, לפני שהיא הורגת אותם היא מרביצה להם הרבה. תופסת, קודם זובור ואחר כך גזאנגה", סיפר נאווי לקצין בביטחון המסכל על מוכר קרקעות פלסטיני המכונה אבו חליל. "יש לו קשר עכשיו ישיר לאלוהים. הייתה איזו תקיפה ומאשימים קצת אותי בזה, יש לי יד. העברתי את זה לביטחון המסכל".

במסמך אחר שהגיע לידי גל"צ תועד קצין בביטחון המסכל ביטא משוחח עם נאווי על אבו חליל. "המקור, עזרא נאווי, הודיע שמוחמד חאלד המכונה 'אבו חליל' ביצע מכירת אדמות באזור לישראלים בשותפות בניו יאסר ועקאב בתיווך מתנחל באזור סוסיא ששמו דוד בשנים 2009-10", נכתב במסמך, שחתום בחותמת רשמית של משרד הפנים ברשות הפלסטינית.

בפרקליטות אמרו בתגובה לגל"צ כי לא יתייחסו למסמכים שפורסמו. "התיק נבחן בפרקליטות מחוז ירושלים לקראת קבלת החלטה בעניינו", נמסר.

לקריאה נוספת:
למרות שהאירוע תועד: יו"ר להב"ה זוכה מתקיפת פעיל השמאל עזרא נאווי
בית המשפט שחרר את עזרא נאווי ופעיל שמאל נוסף: "למה לי פוליטיקה?"

עזרא נאווי פעיל שמאל. אורי זקהם ויקיפדיה, צילום מסך
"יש לו קשר ישיר לאלוהים". נאווי/צילום מסך, אורי זקהם ויקיפדיה

היחידה לפשיעה לאומנית במחוז יהודה ושומרון העבירה את המלצתה על העמדתו לדין של נאווי במרץ 2016. עם זאת, הפרקליטות טרם החליטה בנושא, וזאת על אף שבידיה נמצאים כאמור גם המסמכים המדוברים.

נאווי נעצר חודשיים קודם לכן יחד עם פעיל "תעאיוש" גיא בוטביה ותחקירן "בצלם" נסר נוואג'עה, בעקבות כתבת תחקיר ששודרה בתכנית "עובדה". מהכתבה עולה כי נאווי הביא להסגרתם של פלסטינים שמכרו קרקעות למתנחלים ואף התרברב על הסיכון הנשקף להם. הם נחקרו בחשד לקשירת קשר לגרימת מוות. לאחר שידור הכתבה אמר נאווי כי מדובר ב"מאמץ לחבל בפעולות שלי ושל חבריי לטובת האוכלוסייה הפלסטינית בדרום הר חברון. לא אני טמנתי פח לסוחר הקרקעות, ההפך הוא הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully