וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זוהר: במדינה האחת ערבים יזכו לזכויות מלאות - למעט הצבעה

בריאיון לתכנית בערוץ i24News אמר חבר הכנסת מהליכוד כי "פתרון שתי המדינות מת" וכי אזרחים ערבים יוכלו להצביע אם ישרתו בצבא. העיתונאית תמי מולד שהשתתפה בדיון הטיחה בו שהוא משתמש בצבא כתירוץ כדי למנוע שוויון זכויות

מתוך עמוד הפייסבוק של ערוץ i24News:

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הציג אמש (ראשון) את האופן בו הוא רואה את אופיה של מדינה אחת שתקום לאחר סיפוח אפשרי של יהודה ושומרון. במהלך דיון באולפן התכנית "The Spin Room", המשודרת בערוץ i24News, אמר זוהר כי פלסטינים שיחיו במדינה זו יזכו לזכויות מלאות, למעט זכות ההצבעה.

"פתרון שתי המדינות מת, נותרנו עם פתרון המדינה האחת", אמר זוהר במהלך הדיון. לדבריו, "הערבים לא יקבלו מעמד של אזרחות מלאה, כי פירוש הדבר שהם יצביעו לכנסת. הם יזכו לכל הזכויות שמקבלים אזרחים, למעט הצבעה לכנסת". בשלב זה קטע אותו המנחה, עמי קאופמן, ואמר "האם זו דמוקרטיה?". על כך השיב זוהר "כן, זו דמוקרטיה" והמשיך לפרוש את משנתו. "הם יקבלו זכויות מלאות, כולל כל הדרוש להם כדי לשגשג ולצמוח כלכלית במדינה הזו אך הם לא יוכלו להצביע לכנסת. עמדתי היא שנוכל לאפשר להם להצביע אם ימלאו אחר שלושה דברים כמו כל אזרח אחר", אמר.

זוהר החל לפרט את התנאים ואמר כי הראשון שבהם הוא שירות צבאי או לאומי, אך חברתו לדיון, העיתונאית תמי מולד, קטעה אותו ושאלה: "אתה רוצה ש-2.5 מיליון פלסטינים יתגייסו לשירות בצה"ל?". בתגובה אמר זוהר "אני מבטיח לך שהם לא ישרתו בצבא ויעדיפו לוותר על זכותם להצביע. הם יעדיפו שלא להצביע מאשר לתרום למדינה, תאמיני לי". מולד הטיחה בו בתגובה: "אתה לא רוצה שהם יתגייסו אתה משתמש בזה כתירוץ כדי למנוע מהם זכויות מלאות".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיב לריאיון ואמר כי "מיקי זוהר מציע בקול את הפתרון שהימין מנסה להחביא - דמוקרטיה רק ליהודים. בדרום אפריקה כבר ניסו את זה - דמוקרטיה רק ללבנים. אם זה מרגיש כמו אפרטהייד, מתנהג כמו אפרטהייד ונשמע כמו אפרטהייד, זה אפרטהייד".

עוד בוואלה! NEWS:
"משרד המשפטים התעלם מבקשת ה-FBI לשלול את טענות טראמפ"
קוריאה הצפונית שיגרה ארבעה טילים למרחק של 1,000 קילומטרים
מפקד תחנת משטרה במחוז י-ם ושלושה מפקודיו חשודים בעבירות מין במנקה

מיקי זוהר. funder,
"יקבלו זכויות מלאות כדי לשגשג ולהצליח במדינה הזו". ח"כ זוהר/funder

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully