וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן יתקפל? יחימוביץ' וכבל החלו במאבק המשפטי

14.2.2017 / 13:36

במכתב שהגישו להסתדרות, טענו חברי הכנסת כי יפנו בקרוב לערכאות משפטיות שיאשרו את התמודדות יחימוביץ' לתפקיד היו"ר במסגרת הסיעה שאליה השתייך כבל. כדי למנוע קרב משפטי, יצטרכו בהסתדרות לאפשר את התמודדותה מולו באותה הסיעה. ניסנקורן: "בעד בחירות"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שמרית גולדשטיין

ח"כ שלי יחימוביץ' וח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) פנו אמש (שני) במכתב התראה טרם פניה לערכאות משפטיות ליועץ המשפטי של ההסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר. זאת, כדי להשיב לכבל את סיעת "הבית החברתי" שלטענתו "נגנבה" על ידי איציק יואל, יו"ר הסיעה, וליאון בן לולו, בא כוח הסיעה. השבת הסיעה לידי כבל תאפשר ליחימוביץ' להתמודד בתוכה לתפקיד יו"ר ההסתדרות בבחירות הקרובות.

"לא נאפשר להסתדרות לרמוס את הזכות החוקתית לבחור ולהיבחר ונפעל בפני כל ערכאה משפטית מוסמכת על מנת שיתקיימו בהסתדרות בחירות דמוקרטיות", אמרו השניים עם שליחת המכתב.

במכתב של בא כוחם של יחימוביץ' וכבל, עו"ד איתן לירז, נכתב כי ההסתדרות תומכת בעמדתם של חבריי סיעתו של כבל כדי למנוע בחירות. "ההסתדרות נוקטת עמדה באופן בוטה ובלתי חוקי במחלוקת הפנימית בסיעת 'הבית החברתי' בהסתדרות. ברור כי עמדתה של ההסתדרות, כפי שזו מקבלת ביטוי, נועדה לנסות ולמנוע קיומן של בחירות דמוקרטיות לתפקיד יו"ר ההסתדרות – וכידוע, אין זו הפעם הראשונה שההסתדרות נוהגת בדרך זו. כל זאת, תוך רמיסת זכותם החוקתית של מרשיי לבחור ולהיבחר", כתב לירז. עוד הזכיר פסקי דין שונים של בית המשפט העליון התומכים בזכות היסוד לבחירות כחלק מחברה דמוקרטית.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה: המדינה שוקלת להשתמש בחוק ההסדרה
ייצור מקומי או ייבוא מירדן: מה יכול להחליף את מכל האמוניה בחיפה?
מחדל קריסת המנוף בבת ים: שלושה שוחררו למעצר בית, האתר נסגר

חגיגות עשור בפוליטיקה וחגיגות יום הולדת לשלי יחימוביץ' - בתמונה עם חבר הכנסת איתן כבל. ראובן קסטרו
"עמדת ההסתדרות נועדה לנסות למנוע קיומן של בחירות דמוקרטיות". כבל ויחימוביץ'/ראובן קסטרו

עוד הוסיף בא כוחם של השניים כי ככל שההסתדרות לא תתעשת ותחזור בה מעמדתה, הרי שיחימוביץ' וכבל יפעלו על פי כל דין בפני כל ערכאה משפטית מוסמכת כדי שיתקיימו בהסתדרות בחירות דמוקרטית, ובכללן בחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות. לדבריו, "הירושה שקיבל יו"ר ההסתדרות הנוכחי, אבי ניסנקורן, שמעולם לא נבחר בבחירות דמוקרטיות תעמוד הפעם לבחינת הציבור, בהליך דמוקרטי ראוי ותקין".

במכתב טען כבל כי חברי סיעתו התכנסו אמש והחליטו ברוב של 66 חברים מתוך 88 כי יחימוביץ' תתמודד בבחירות, וכי על ההסתדרות לכבד את ההחלטה. יש לציין כי למרות ההצבעה בישיבה זו, יואל ובן לולו הם מקבלי ההחלטות מתוקף תפקידם כיו"ר ובא כוח הסיעה.

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה יחימוביץ' על התמודדותה לתפקיד יו"ר ההסתדרות בבחירות הקרובות, אלא שמחלוקת סיעתית ב"בית החברתי" בימי הבחירות מול יו"ר ההסתדרות הקודם, עופר עיני, אינה מאפשרת את התמודדותה. לפני שבועיים, פורסם בוואלה! NEWS כי כבל פנה ליואל ולבן לולו, שלדבריו נתן להם את הסיעה "כפיקדון" כשחזר לכנסת, וביקש לאפשר ליחימוביץ' לרוץ במסגרתה. השניים התנגדו בעקבות לחצים של בני עיני, יו"ר סיעת "עוגן" של אבי ניסנקורן. אז, טען כבל כי אם יתקל במכשולים, "תהיה מלחמת עולם".

עוד באותו נושא

מוקדם להכרזות: רק בית המשפט יכריע אם יחימוביץ' תרוץ לראש ההסתדרות

לכתבה המלאה
עקב ביטול הביטוח הסיעודי הקבוצתי: ההסתדרות, הרופאים והמורים הכריזו על סכסוך עבודה. אבי כהן
אם לא יבקש לאפשר ליחימוביץ' להתמודד מולו באותה סיעה - יצטרכו לפנות למחוזי. ניסנקורן/אבי כהן

בשבוע שעבר הודיע שר העבודה והרווחה חיים כץ, ממייסדי סיעת "עוז", מהסיעות הגדולות בארגון, על תמיכתו בניסנקורן. "למרות ששלי חברה, אעשה הכול כדי שאתה תבחר לתפקיד", אמר כץ לניסנקורן בכנס העבודה ה-21 של נשיאות הארגונים העסקיים וההסתדרות באילת. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר כי יפעיל לחצים על ניסנקורן כדי שימנע הגעה להליכים משפטיים ויביא לריצה לבחירות "מתוך לארג'יות של מנצחים".

ניתן לומר כי זוהי ההזדמנות האחרונה של ניסנקורן להעביר מסר לרשות השופטת בהסתדרות, כדי שזו תאפשר את התמודדותו מול יחימוביץ' בתוך סיעת "הבית החברתי". זאת, משום שאם הרשות השופטת תתמהמה בתשובתה או תשיב בשלילה, יצטרכו השניים לפנות לבית המשפט המחוזי ואחריו לעליון - שאליהם מכוונת פנייתם של יחימוביץ' וכבל.

יו"ר סיעת "הבית החברתי" איציק יואל מסר בתגובה: "קיבלנו את המכתב שהוציאו כבל ויחימוביץ', אנחנו נבדוק אותו משפטית ונגיב תוך 24 שעות. לגבי ההצבעה לגבי הבחירות הסיעתיות, על פי חוות דעת משפטית שיש לי, לחברי הוועדה אין יכולת ממשית לבצע זאת, כל שכן כינוס הוועדה מצריך את יידוע אנשי בית נבחרי ההסתדרות".

מסיעת "עוגן" נמסר: "יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כבר הודיע, שככל שהדבר תלוי בו הוא בעד בחירות וחבל על דרך הקומבינה שבה פעלה יחימוביץ' במקום בדרך המלך, על פי הכללים והחוקה. ציבור העובדים יודע טוב מאוד מי עושה, ומי רק מדברת. מי מביא הישגים ממשיים, ומי קיצונית ומבודדת. ההסתדרות היא מקום רציני וחשוב מדי בשביל שיהיה סידור עבודה של חוסר ברירה. "עוגן" בראשות ניסנקורן תמשיך לפעול במלוא העוצמה להמשך שיפור זכויות העובדים והגמלאים, לצמצום פערים חברתיים ולהוביל שינוי חברתי אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully