וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים אחרי שנטען שהורעל: פעיל אופוזיציה רוסי שוב בתרדמת

ולדימיר קארה-מורזה, עיתונאי ופעיל, אושפז מסיבה שלא ברורה, ולדברי רעייתו "הוא היה ובריא, וכעת הוא מחובר למכונות הנשמה". ארגון זכויות האדם שבראשו הוא עומד: "מקווים שלא מדובר במתקפה פוליטית"

צילום: יוטיוב

ולדימיר קארה-מורזה, עיתונאי רוסי ופעיל אופוזיציה בן 34, אושפז אתמול (חמישי) והורדם, כשנתיים לאחר שאושפז במצב קריטי בשל הרעלה לכאורה. רעייתו, יבגניה, מסרה לרשת BBC כי "הוא היה פעיל ובריא, וכעת הוא כבר מחובר למכונות הנשמה. מדובר באותו מצב רפואי כמו בפעם שעברה". לדבריה, "הסיבה אינה ברורה, כמו בפעם שעברה".

ארגון זכויות האדם "Free Russia", שבראשו עומד קארה-מורזה, פרסם הודעה רשמית, שבה נטען כי "זהו יום עצוב עבור מדינתנו, כשהמחשבות הראשונות שלנו הן שהוא עומד בפני מתקפה פוליטית נוספת. אנחנו מקווים שלא כך הדבר, ואנחנו קוראים למשטרה המקומית והלאומית לחקור את הנושא". עוד נמסר כי "אנחנו יודעים שנוצרה אווירה של שנאה, שמעודדת אלימות נגד אלה שמבקשים דרך טובה יותר קדימה עבור רוסיה. אנחנו רק מקווים שזה לא קרה שוב".

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה: קציני מודיעין ואיש אבטחת מידע מואשמים בריגול לארה"ב
הסלמה באוקראינה: הבדלנים הפרו-רוסים במתקפה נרחבת נגד הצבא
מתכוננים לשיקום היחסים: טראמפ ופוטין שוחחו בפעם הראשונה

ולדימיר קארה-מורזה, עיתונאי רוסי ופעיל זכויות אדם. free Russia, אתר רשמי
"אווירה של שנאה ואלימות". קארה-מורזה/אתר רשמי, free Russia

אתמול פרסם קארה-מורזה בדף הפייסבוק הרשמי שלו מחווה לחברו, בוריס נמצוב, מנהיג האופוזיציה וסגן ראש ממשלת רוסיה לשעבר, שנורה למוות בחודש פברואר 2015, בנסיבות שטרם התבררו. הוא פרסם תמונה של פרחים אדומים שהונחו על גשר בולשוי מוסקוורצקי, שם נהרג נמצוב, והוסיף את הכיתוב: "אנחנו כאן. אנחנו זוכרים".

עוד באותו נושא

מה הורג את מתנגדי פוטין?

לכתבה המלאה

בסרטון שפרסמה לפני פחות מחודש קרן פרידריך נאומן הגרמנית, התבקש קארה-מורזה להסביר "מהו חופש" עבורו. "חופש הוא מה שמבדיל מדינה מפותחת ממדינה לא מפותחת, ומה שמבדיל נתין חסר קול מאזרח", אמר. "עבורי, באופן אישי, חופש הוא דבר שבלעדיו לא הייתי מסוגל לעשות את מה שאני עושה. לא הייתי יכול לכתוב ספרים, ליצור סרטים דוקומנטריים, ולא הייתי יכול לחיות חיים מלאים ומכובדים".

טרם נקבעה באופן ודאי הסיבה למצבו הבריאותי הקשה של העיתונאי ב-2015, אולם בדיקות רפואיות העלו כי חומר רעיל כלשהו נמצא בגופו. הוא היה בתרדמת אז למשך שבוע, ועלו טענות כי הוא הורעל במכוון. גורמים רפואיים במוסקבה טענו אז כי שאריות של חומר נוגד דיכאון הצטברו בגופו וגרמו לכאורה לכשל בכליות.

(עדכון ראשון: 22:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully