וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד על פרשת נתניהו: עיתונים גדולים חטאו במשך שנים בסיקור לא הוגן

16.1.2017 / 11:36

שרת המשפטים, שקידמה את החוק נגד "ישראל היום" אך נעדרה מהצבעה עליו, אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי סבלה בעצמה מסיקור לא ענייני מצד החינמון: "לא קיבלתי פינוקים". על הביקורת כלפי היועמ"ש: "אנשים לא מכירים את השיקולים שמנחים אותו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה היום (שני) כי פרשת מוזס-נתניהו מעלה לסדר היום התנהלות מגמתית ולא הוגנת של כלי התקשורת כלפי פוליטיקאים. "במשך שנים היו כמה עיתונים גדולים שחטאו בזה, אני מניסיוני סבלתי מחוסר הוגנות במשך שנים בעיתון 'ישראל היום'. אני מקווה שהעיתונים במדינה יהיו עניינים אחרי הפרשה הזו", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על רקע חקירות ראש הממשלה.

שקד הוסיפה על רקע קולות הביקורות כלפי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הציבור צריך לסמוך את ידיו על מערכת אכיפת החוק. "אני מכירה היטב את היועמ"ש, אני עובדת אתו יום-יום. הוא הגון, ישר ומקצועי. אם היה חושב שהוא לא מסוגל הוא היה מוותר על מעורבותו בתיק. אני חושבת שהוא מנהל את זה בצורה מקצועית", התייחסה לעובדה כי ההקלטות שמתפרסמות באחרונה הובאו לידיעת מנדלבליט לפני כשנה.

לקריאה נוספת:
תיק 2000: מוזס התייצב לחקירה רביעית במשרדי להב 433
פרשת נתניהו-מוזס: השאלה המרכזית שמעסיקה את חוקרי ראש הממשלה
יריבי נתניהו משחיזים סכינים, אבל יודעים שצריך לשמור על קשר השתיקה

שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס באוניברסיטת חיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
"ישר, הגון ומקצועי". שקד ומנדלבליט/ערן גילווארג

"אנשים שמעלים ספקולציות על התנהלותו לא מכירים את פרטי החקירה והשיקולים שמנחים אותו", אמרה שקד. "אני סומכת עליו ועל שיקול דעתו במאה אחוז, כמו גם על שיקול פרקליט המדינה. אני ממוקמת דלת צמוד לפרקליט המדינה וליועמ"ש. הם מתעסקים בחקירה וצריך לחכות להחלטתם".

היא נימקה את היעדרותה מהצבעה על "חוק ישראל היום", אותו קידמה, בסיבה עניינית. "אני לא מקבלת פינוקים, אני עובדת קשה. באותו היום הייתי בכנס של סוכני ביטוח באילת, ולכן לא הייתי בהצבעה. התקזזתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שקד על ועידת פריז: "צריך לעשות מה שטוב לנו, לא לאירופה"

שקד התייחסה לנושאים נוספים על סדר היום. בימים אלו היא מקדמת החלטת ממשלה שתביא לנקיטת אמצעים אזרחיים נגד פוליגמיה, תופעה שנפוצה בעיקר בקרב המגזר הבדואי. "כבר שנה וחצי אנחנו עובדים על זה. התחלתי על זה עם היועמ"ש יהודה וינשטיין. התופעה פוגעת קשה בילדים וגם בזכויות נשים, שצריך לשים לה סוף. אני שמחה שהיועמ"ש פרסם הנחיה לאכיפה: מי שיתחתן עם שתי נשים תהייה עליו ענישה פלילית ודרישת מאסר. זה לא היה עד היום, לא אכפו את החוק.

"אנחנו גם עושים שילוב עם גופים חברתיים", הוסיפה שקד. "משרד החינוך יפתח בתכניות לימודים הסברה, המשרד לשוויון חברתי יקיים פעילויות בנושא, משרד העבודה יקדם תכניות לעבודה של נשים בדואיות. אנחנו רוצים דרך אכיפה להעצים נשים בדואיות ולשלב אותן בעבודה". על התגובות של החברה הבדואית על החוק אמרה שקד: "אין כאן הסלמה, יש קונצנזוס גם בחברה הערבית שמדובר בתופעה פסולה".

על ועידת השלום בפריז, שהתקיימה אתמול בנוכחות נציגים של כ-70 מדינות אך ללא גורמים מהרשות או מישראל, אמרה שרת המשפטים כי מדובר באירוע ריק מתוכן. "זו עוד ועידה של אירוע קוקטיילים אירופה. הרבה מדינות לא שלחו דרג של שרי חוץ, לדוגמה רוסיה שלחה את שגריר. דווקא בתקופה האחרונה, כשאנחנו מסתכלים סביבנו על מה קורה במזרח התיכון, צריך לעשות מה שטוב לנו ולא מה שטוב למדינות אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully