וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסן סלומינסקי הוא חבר הכנסת מהבית היהודי שנטען כי הטריד מינית

15.12.2016 / 9:15

הח"כ זומן לשיחה בפורום רבנים, שדרשו ממנו בין היתר להתנצל ולהשעות את עצמו לאור עדויות של נשים שהגיעו לידיהם. סלומינסקי מכחיש נחרצות והודיע שלא יתפטר: "התנהלות לבבית שהתפרשה באופן אחר". אדלשטיין: "לברר את הסוגיות מחוץ לכותלי הכנסת"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: אביב ארגז.

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי מהבית היהודי הוא הח"כ שנשים טענו כי הטריד אותן מינית - כך נודע היום (חמישי) לאחר פגישתו עם פורום רבנים בנושא. עם זאת, סלומינסקי מכחיש כי ביצע עבירות מין. הסיפור פורסם לראשונה על ידי העיתונאית הדס שטייף בגלי צה"ל.

"חבר הכנסת סלומינסקי מעולם לא הטריד נשים", נמסר מטעם הח"כ. "מהפגישה עם הרבנים הבין שייתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא התפרשה לעתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר. ח"כ סלומינסקי משרת את הציבור כ-40 שנה, כולל בכנסת, וימשיך לעשות זאת".

סלומינסקי נועד אתמול עם פורום הרבנים של רב העיר צפת שמואל אליהו והרב איתן אייזמן מפורום תקנה, שבחן את הטענות נגדו. הפורום זימן את הח"כ לשיחה, שבמהלכה עלתה האפשרות שינסח מכתב התנצלות וישעה את עצמו מתפקידיו בוועדות בכנסת.

לקריאה נוספת:
ח"כית על הטענות לעבירות מין של חבר הבית היהודי: "ידענו שיש להימנע ממנו"
נאספות עדויות נגד חבר כנסת מכהן: "נשים סיפרו שהותקפו מינית"
"הפסיקו לשתוק": חושפת הטענות להטרדות מיניות מצד ח"כ הבית היהודי מדברת

ניסן סלומיאנסקי בישיבת סיעת הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
טענות לעבירות מין. סלומיאנסקי/נועם מושקוביץ

הרב אייזמן אמר הבוקר כי הטענות שהועלו כלפי סלומינסקי הן קשות ומצריכות טיפול. "שמענו את הדברים, הם לא היו קלים לשמיעה. הצגנו בפני הח"כ את הדברים ואמרנו לו שיש שתי אפשרויות, שאחת מהן היא להתנצל ולקחת פסק זמן. היה נראה לנו שהוא רוצה ללכת בדרך זו, ומה קרה באמצע, אם הוא חזר בו או לא - איני יודע. הוא לא הודה בפנינו. אם הדברים נכונים, הם קשים ביותר".

הרב אליהו העריך כי אכן יש דברים בגו. "עצם הדרישה לדרוש התנצלות נובעת מזה שכנראה היה משהו. אני מניח שהוא רוצה פסק זמן לעצמו ולברר איך הגענו למצב הזה", אמר הבוקר בשיחה בגלי צה"ל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר כי הח"כ צריך לברר את הטענות לעומק בטרם ימשיך בעבודתו הפרלמנטרית. "אני קורא לח"כ סלומינסקי לברר את הסוגיות מחוץ לכותלי הכנסת. יש דרכים לקחת פסק זמן", אמר בשיחה עם גל"צ.

מי שהביאו את העדויות בפני הרבנים הן שלוש נשים: יהודית שילת מפורום תקנה, חגית מוריה-גיבור, פעילה בבית היהודי שחשפה את הפרשה, והעיתונאית שטייף. שתיים מהנשים שוחחו עם הרבנים בטלפון והביאו בפניהם את עדותיהן.

נפתלי בנט וניסן סלומיאנסקי בוועידת הבית היהודי בבר אילן, מרץ 2013. דרור עינב
"קורא לנשים שחשו פגיעה לגשת ולהתלונן". בנט וסלומינסקי, 2013/דרור עינב

לפני שבועיים דחה סלומינסקי את הדברים וטען כי מדובר בהכפשה. הוא הגדיר זאת "ניסיון מרושע" לפגוע בו ואף הכחיש את הדברים בשיחה שקיים בנושא עם יו"ר מפלגתו נפתלי בנט. עם זאת, שר החינוך אמר כי הוא קורא לכל אישה "שחשה פגיעה, תמיד, מכל אדם בכל תפקיד - לגשת ולהתלונן".

"במשך שנים מתפרסמת ידיעות כאלה, כשבכל פעם אין אדם אחד שכותב על מי ועל מה מדובר", אמר אז סלומינסקי לוואלה! NEWS. "כל הגורמים ששורבבו בעבר לשמועות האלה, הכחישו את זה ואמרו ש'לא היה דבר'".

לדברי סלומינסקי, התלונות הצטברו כחלק מרדיפה פוליטית. "בכל פעם שיש מפקד במפלגה, זה חוזר על עצמו. אני לא יודע על מה מדובר. זה שקר. בחיים לא היה דבר כזה ואין דבר כזה. זו שפיכות דמים שאין כדוגמתה. זה יכול להביא להרס של משפחה כשאין כלום ולא היה כלום".

מרצ: "סלומינסקי צריך להתפטר בהקדם"

הח"כיות זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג ממרצ קראו לסלומינסקי לקבל אחריות ולהתפטר. "ח"כ סלומינסקי התבלבל, פגיעה בנשים אינה שירות הציבור. עברו הציבורי לא מנקה אותו מעדויות של נשים בהן הוא פגע לכאורה, בכנסת ומחוצה לה. אנחנו קוראות לחבר הכנסת לנפץ את חומת ההכחשה, לקחת אחריות של מעשיו ולהתפטר מהכנסת בהקדם. אם לא יפעל כך, על יו"ר מפלגתו, שר החינוך, לעמוד לצד הנשים ולהצטרף לקריאתנו הברורה", כתבו.

עוד נמסר בהודעתן כי המקרה דורש תגובה מצד כל הח"כים. "ראוי כי כל סיעות הבית, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, יצטרפו גם הן לקריאתנו ויבהירו כי בית הנבחרים אינו בית מחסה לעברייני מין לכאורה".

(עדכון ראשון: 8:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully