וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף איומי הצפון למתקפת גרעין: קוריאה וארה"ב פתחו בתרגיל משותף

22.8.2016 / 13:00

בעלות הברית החלו בתרגיל הצבאי השנתי שלהן בסמוך לגבול בין קוריאה הצפונית לדרומית, בהשתתפות כ-70 אלף חיילים. הצפון כינה את התרגיל "הכנה לפלישה", ואיים: "אם יגלו תוקפנות, מעוז הפרובוקציה יהפוך לעפר"

עריכה: אוהד פיטר

(קוריאה הדרומית: סגן שגריר קוריאה הצפונית בלונדון עבר עם משפחתו למדינתנו, בשבוע שעבר)

קוריאה הדרומית וארצות הברית פתחו הלילה (שני) בתרגיל צבאי משותף המתקיים מדי שנה, חרף איומיה של קוריאה הצפונית להגיב בתקיפה גרעינית על התמרון, שבו היא רואה "הכנה לפלישה". התרגיל מתקיים בסמוך לגבול בין קוריאה הדרומית לצפונית, ברקע האירוע האחרון שמעיב על היחסים בחצי האי – עריקתו של סגן השגריר הצפון קוריאני בבריטניה לקוריאה הדרומית, שעליו הודיעה האחרונה בשבוע שעבר.

כ-50 אלף קוריאנים וכ-25 אלף חיילים אמריקנים ישתתפו בתרגיל, שנקרא "משמר החופש של אולצ'י", יהיה ברובו ממוחשב ויימשך עד 2 בספטמבר. האו"ם מסר לצבא קוריאה הצפונית כי התרגיל "אינו פרובוקטיבי מטבעו".

עוד בנושא:
"סימן לחולשה": העריקה שמסבכת את המשטר בקוריאה הצפונית
פיונגיאנג מאשימה את הבכיר שערק באונס ילדים: "חלאת המין האנושי"
קוריאה הצפונית: ארצות הברית מתכננת נגדנו מתקפה גרעינית

טנק של צבא קוריאה הדרומית בתרגיל משותף עם ארצות הברית בגבול עם קוריאה הצפונית, 22 באוגוסט 2016. רויטרס
כוחות ליד האזור המפורז/רויטרס

למרות זאת, בצפון איימו במתקפה והודיעו על כוננות גבוהה. "מרגע זה, צבא קוריאה הצפונית מוכן למתקפת מנע נגד כל הכוחות של האויב שמעורבים בתרגיל 'משמר החופש של אולצ'י'", הכריז דובר מטעם צבא קוריאה הצפונית בהצהרה שנמסרה בסוכנות הידיעות KCNA של המשטר. הדובר הוסיף לאיים, והזהיר: "מחרחרי מלחמת הגרעין צריכים לדעת שאם הם יגלו את הסימן הקל ביותר לתוקפנות, מעוז הפרובוקציה יהפוך לערימת עפר במתקפה גרעינית בסגנון קוריאני".

בתוך כך, שרי החוץ של יפן, סין וקוריאה הדרומית הודיעו היום כי ייפגשו מחר ומחרתיים בטוקיו. השלושה צפויים לדון בפגישתם בנושאים המעסיקים את המדינות באזור, כמו הגרעין ופיתוח הטילים של קוריאה הצפונית. הפגישה תתקיים ברקע המתיחות בין סין ליפן עקב המחלוקת על השליטה בים סין המזרחי.

חיילים אמריקנים בתרגיל משותף של ארצות הברית עם קוריאה הדרומית בגבול עם קוריאה הצפונית, 22 באוגוסט 2016. רויטרס
"מעוז פרובוקציה". כוחות אמריקניים המשתתפים בתרגיל/רויטרס

סגן השגריר תאה יונג הו הוא הדיפלומט הבכיר ביותר שערק מפיונגיאנג לסיאול. לפי דובר המשרד לאיחוד חצי האי הקוריאני, ג'יונג ג'ון-הי, הוא עבר לדרום בעקבות חוסר שביעות רצונו מהמשטר הצפון-קוריאני ובשל חשש לעתיד ילדיו.

ביום שבת, בעקבות הפרסומים על העריקה, פרסמה סוכנות הידיעות KCNA כי תאה מואשם בסדרת פשעים, בהם אונס ילדים, וכינתה אותו "חלאת המין האנושי". הפרסום בסוכנות הידיעות הרשמית אמנם לא ציין את שמו של תאה אך כלי התקשורת קרא לסיאול להסגירו בגין הפשעים המיוחסים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully