וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בגנב המשאית: "חוששים מנקמה, המשפחה תבוא לחסל חשבונות"

שכניו של בעל הרכב שעל פי החשד ירה למוות בשודד שניסה לגנוב משאית מביתו בבית אלעזרי, חוששים כי התקרית תוביל לאלימות. בתום חקירה במשטרה שוחרר הנהג למעצר בית בתנאים מגבילים. "יריתי לאוויר כדי להרחיק אותם", סיפר בחקירתו

צילום: טליה קדוש, עריכה: מתן חדד

"התושבים פה מאוד חוששים מנקמת דם. אם בני המשפחה של הגנב שנהרג ידעו מי ירה בו, הם יבואו לפה לחסל חשבונות". כך אומרים הבוקר (ראשון) תושבים במושב בית אלעזרי, בעקבות אירוע הירי שבו נהרג הבוקר אדם שעל פי החשד ניסה לגנוב משאית מאחד מתושבי היישוב. נהג המשאית, בן 64, החשוד שירה בו למוות, שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים וחקירת האירוע נמשכת.

"מדובר באדם מלח הארץ, שבניו משרתים ביחידת עילית בצה"ל. הוא עצמו מעולם לא הסתבך בפלילים", אמר מקורב אליו. שכניו של החשוד בירי מעידים כי מדובר באדם נעים ושקט. "לא שמענו כלום בלילה. בבוקר השוטרים דפקו על הדלת, העירו אותנו, סיפרו על המקרה ושאלו אם יש לנו מצלמות אבטחה. השכן שלנו איש טוב, עובד חרוץ, עובד מבוקר ועד ערב, מוביל משאיות. אנחנו דואגים לו ומקווים שיהיה בסדר", אמרה שפרה ערן, שכנתו של הנהג. "יכול להיות שמה שהשכן שלנו עשה יהיה הפתרון לגניבות, אולי עכשיו גנבים יחשבו פעמיים. איזה מושב לא סובל היום ממכת פריצות?", הוסיפה.

לקריאה נוספת:
תביעות ייצוגיות בעשרות מיליונים נגד "סלטי שמיר" ו"הנסיך"
נהג תחת השפעת הרואין ומואשם שהרג שתי נשים ופעוטה בפוריידיס
הצמדת מגהץ לראש, חניקות ומכות: הורים נאשמים בהתעללות בילדיהם

מושב בית אלעזרי, אוגוסט 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
"איזה מושב לא סובל מפריצות?". כניסה לבית אלעזרי, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

בעלי משקים במושב מספרים כי תופעת הגניבות הפכה למכה של ממש. "לפני שבוע גם פרצו לנו למשק, אני במקרה מגדל תוכים נדירים ששווים אלפי שקלים וניסו לגנוב אותם", מספר איציק הרפז, תושב בית אלעזרי. "הגנבים הצליחו לגנוב לנו חפצים יקרי ערך מהדירה וכלי עבודה. זאת לא פעם ראשונה ובטח לא האחרונה. הבעיה היא שאת המשטרה פה זה לא מעניין - הם באים לכאן, ממלאים דוח והגניבות ממשיכות".

תושב אחר שביקש לשמור על עילום שם הוסיף כי כולם חוששים. "התושבים פה מאוד חוששים להביע את דעתם בציבור על הגניבות. היום זה השכן, מחר זה הם. אנשים פה מפחדים מאוד מפעולות נקם וחיסול חשבונות. בעבר התגלה שמדובר בגנבים מהפזורה הבדואית. לא אתפלא שגם הפעם הם הגנבים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

גרסת הנהג: "יריתי באוויר כדי להרחיק אותם ממני"

הנהג סיפר לחוקרים ולסנגורו, עו"ד בנצי קובלר, את שאירע הלילה. "שמעתי רעשים מכיוון החצר. כשיצאתי החוצה, היה עוד חשוך, שמעתי את מנוע המשאית מונע וראיתי כמה דמויות. צעקתי לעברם: 'תעופו משם'". לפי גרסת הנהג, בשלב זה התקרבו לעברו החשודים ודיברו ביניהם בערבית. "אחד מהם החזיק מוט או מקל, בגלל החושך לא היה ניתן לראות מה זה. אני הסתובבתי והתחלתי לרוץ לאחור אבל הרגל נעקמה לי ונפלתי ונחבלתי ביד. הדמויות המשיכו להתקרב לעברי, נעמדתי ויריתי באוויר כדי להרחיק אותם". הוא סיפר כי לא זיהה בפגיעה באף אחד מהם. "מיד המשכתי במנוסה לכיוון הבית, נכנסתי פנימה והתקשרתי לביטחון של המושב והמשטרה".

לדברי סנגורו, עוד מוקדם לקבוע אם הירי של הנהג המית את השודד שניסה לגנוב את המשאית שלו. "צריך לבצע השוואת ובדיקה בליסטית של הקליע שבגופו של האיש שמת. בכל מקרה האיש פעל מתוך הגנה עצמית הוא ירה באוויר כדי להרחיק את תוקפיו, הוא לא ירה כדי למנוע את גניבת המשאית", אמר עו"ד קובלר.

מקום הירי בשודד, בית אלעזרי. 14 באוגוסט 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
"אולי זה הפתרון לגניבות". זירת הירי הקטלני, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

ראש המועצה האזורית ברנר, דורון שידלוב, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי מתחילת השנה התרחשו יותר מ-90 פריצות באזור. "מדובר במקרה טרגי. חשוב להבין את המציאות והאווירה שבה חיים תושבי המושבים באזור – חוסר ביטחון, פריצה כמעט כל ערב, התושבים יוצאים ולוקחים אחריות עם שמירה על ביתם ורכושם. בדרך כלל הגנבים גונבים רכבים, ציוד חקלאי, חפצים יקרי ערך ובעלי חיים. יחד עם השיטור הקהילתי אנו מבצעים פטרולים ופעילויות מנע, אך לצערנו זה לא עזר". בעקבות המקרה הלילה התקיימה ישיבת חירום הבוקר במושב, בנוכחות שידלוב, נציגי המשקים וגורמי ביטחון.

אורן תלמי, מזכיר מושב בית אלעזרי, הצטרף לדבריו של שידלוב, ואמר כי "תושבי המושב נמצאים תחת בליץ של פריצות, גניבות וחבלות בתשתיות האבטחה היישובית 24 שעו ביממה, שבעה ימים בשבוע". לדבריו, ההחרפה בכמות ובתדירות הפריצות חושפת את התושבים "למפגשים פנים אל פנים עם תעוזה חסרת פחד של קבוצות עברייניות, ששמו את המושב למטרה".

מקום הירי בשודד, בית אלעזרי. 14 באוגוסט 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
זירת הירי, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

על פי החשד, שלושה שודדים ניסו במהלך הלילה לגנוב משאית שחנתה בחצר בית במושב בית אלעזרי. בעל המשאית דיווח לפנות בוקר על ניסיון השוד ואף מסר למשטרה כי ירה באוויר על מנת להבריחם לאחר שאיימו עליו במוט. שעה קלה לאחר מכן התקבל דיווח נוסף על מציאת גופה של גבר כבן 30 בסמוך לצומת ביל"ו, לא רחוק מביתו של בעל המשאית. הקורבן נמצא ירוי בראשו בסמוך לכביש 40 באזור צומת ביל"ו כשעל ידיו כפפות – פרט המרמז כי הוא אחד משלושת הפורצים.

(עדכון ראשון: 14:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully