וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נחשף הדוח על מעורבות ערב הסעודית בפיגועי ה-11 בספטמבר

בתום מאבק ציבורי ממושך, ועדת בית הנבחרים שחררה את "28 העמודים" מדוח החקירה, שמרביתו פורסם כבר בשנת 2002. הדוח מציג טענות בנוגע לקשרים בין החוטפים לריאד, אולם הבית הלבן הבהיר כי "אין כל ראיות" לקשר סעודי למתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: הבית הלבן קורא להטיל וטו על החוק שיאפשר למשפחות קורבנות ה-11 בספטמבר לתבוע את ערב הסעודית)

ועדת בית הנבחרים האמריקני לענייני מודיעין פרסמה היום (שישי) קטע שהיה בעבר מסווג מתוך דוח ועדת חקירה של הקונגרס בנוגע לפיגועי ה-11 בספטמבר. החלק המסווג, שפורסם במלואו עם צנזור של מילים ומשפטים בודדים, נוגע לחלקה של ערב הסעודית לכאורה במתקפת הטרור הקשה ביותר על אדמת ארצות הברית. יתר הדוח פורסם כבר בשנת 2002.

המידע שפורסם כולל טענות שונות בנוגע לקשרים אפשריים בין החוטפים, ש-15 מהם היו אזרחים סעודים, לגורמים המקושרים לממשל הסעודי. עם זאת, לא מוצגות ראיות ברורות לקשרים אלה או לטיבם, והדוח לא קובע באופן חד-משמעי אם הייתה מעורבות סעודית בפיגועים. מהבית הלבן נמסר הערב כי "אין כל ראיות" למעורבות סעודית בפיגועי ה-11 בספטמבר.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ה-CIA: "לפרסם החלק המסווג מדוח 11 בספטמבר"
הסנאט האמריקני: נפגעי 11 בספטמבר יוכלו לתבוע את ערב הסעודית
סודות 11 בספטמבר: הדוח החשאי שעלול לטלטל את יחסי ארה"ב וסעודיה

נפילת בנייני התאומים 11 בספטמבר. AP
"יענה על חלק מהשאלות הרבות שעוד נותרו". מתקפת ה-11 בספטמבר בניו יורק/AP

מוקדם יותר היום, סוכנויות המודיעין העבירו את הגרסה המתוקנת של "28 העמודים" לידי הוועדה, שהצביעה הערב על שחרורה לציבור. זאת, על רקע קריאות מצד גורמים בוושינגטון ומצד קרובי משפחותיהם של הקורבנות לפרסום המידע בנוגע למעורבות הסעודית. "שחרור תוכן 28 העומדים יענה על חלק מהשאלות הרבות שעוד נותרו", אמר חבר בית הנבחרים סטיבן לינץ', שהיה ממובילי המאבק לפרסום המידע.

למרות שפרסום המידע הוצג על ידי חלק מהגורמים כצעד נגד ערב הסעודית, הממשלה בריאד הכריז בעבר כי הוא תומך בשחרור העמודים המסווגים וטען פעמים רבות כי אין לו כל חלק במתקפת הטרור. הערב מסר שגריר ערב הסעודית בוושינגטון, עבדאללה אל-סעוד, כי "'28 העמודים' אישרו כי לא הממשלה הסעודית ולא בכירים בממשל הסעודי או גורמים מטעמם תמכו במתקפה". לדבריו, "אנחנו מקווים ששחרור העמודים יבהיר אחת ולתמיד את החשדות בנוגע לפעולותיה של ערב הסעודית, כוונותיה וידידותה עם ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully