וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק נסגר סופית: העליון לא יקיים דיון נוסף על הרשעת זדורוב

5.7.2016 / 14:44

הנשיאה מרים נאור החליטה שבית המשפט לא יידון שוב בערעורו של רוצח תאיר ראדה. "היות סוגיה בעלת תהודה ציבורית או תקשורתית אינה בגדר עילה משפטית לקיום דיון נוסף", נימקה. רעייתו לאולפן וואלה! NEWS: "נבקש משפט חוזר, יש לנו ראיות חדשות"

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין., עריכת וידאו: ניר חן.

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את בקשתו של רומן זדורוב לדיון נוסף על הערעור בהרשעתו ברצח הנערה תאיר ראדה. נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, שקיבלה את ההחלטה, כתבה: "גם היותה של סוגיה בעלת תהודה ציבורית או תקשורתית אינה בגדר עילה משפטית לקיום דיון נוסף. יש להבחין בענייננו בין העניין הציבורי לבין דרישות הדין. בית המשפט לא יורה על קיום דיון נוסף במקום שאין הצדקה משפטית לעשות כן, יהיה העניין הציבורי רב ככל שיהיה".

אולגה זדורוב, רעייתו של רומן, הגיבה באכזבה מהחלטת העליון. "זה לא נגמר", אמרה לוואלה! NEWS, "נמשיך להיאבק לחפותו עד שייצא מהכלא. יש בידינו ראיות חדשות ובכוונתנו לבקש משפט חוזר". היא הוסיפה: "היה צפוי שידחו את הדיון הנוסף, לא כל כך בניתי על זה. יש לנו מספיק דברים שבית המשפט עוד לא ראה ולא דן בהם ולכן אנחנו הולכים למשפט חוזר. אני חושבת שבכל מקרה צריך לנסות ולהמשיך להילחם עד שבן אדם חף מפשע ישתחרר".

בסוף דצמבר דחה בית המשפט העליון את ערעורו של זדורוב וקבע כי רצח את ראדה בת ה-13. זדורוב כבר הורשע ברצח פעמיים – ב-2010 ובשנה שעברה – ונגזר עליו מאסר עולם. בראש הרכב השופטים עמד יורם דנציגר, שהיה בדעת מיעוט, ולצדו ישבו יצחק עמית וצבי זילברטל. השופט דנציגר הסביר אחרי המשפט כי "חזקת החפות גוברת על דעת הרוב".

פרשת זדורוב - כתבות אחרונות:
למרות הסערה הציבורית: המדינה מתנגדת לדיון נוסף בהרשעת זדורוב
שופט המיעוט במשפט זדורוב: "חזקת החפות גוברת על דעת הרוב"
פרקליט המדינה על פרשת זדורוב: "משפטים פליליים אינם תכנית ריאליטי"

רומן זדורוב מערער בבית המשפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
"אין הצדקה משפטית". זדורוב/נועם מושקוביץ

הליך דיון נוסף הוא למעשה גלגול נוסף של ההליך המשפטי, שבמסגרתו מבקש אחד הצדדים שההחלטה שהתקבלה בבית משפט העליון תידון מחדש בהרכב של חמישה שופטים או יותר. על פי החוק, בסמכותה של נשיא בית המשפט העליון להחליט על דיון נוסף רק אם מדובר בהלכה חדשה שעומדת בסתירה להלכה קודמת של בית המשפט העליון, או "מפאת חשיבותה, קשיותה, או חידושה של הלכה שנפסקה בעניין יש מקום לדיון נוסף". הליך זה מתקבל לעתים רחוקות, במיוחד בהליכים פליליים.

בחודשים האחרונים שבה פרשת זדורוב לכותרות בעקבות הסערה הציבורית שעוררה סדרת הדוקומנטרי "צל של אמת". הסדרה, שעסקה ברצח הנערה בת ה-13, הצביעה כי החשודה העיקרית ברצח היא צעירה פגועת הנפש א.ק. חרף הדיון הציבורי הער בעניין הודיעה פרקליטות המדינה כי היא מתנגדת לבקשתו של זדורוב לקיים דיון נוסף בהרשעתו. הפרקליטות מסרה: "אין כל הצדקה לראות במקרה זה את אחד מאותם מקרים נדירים וחריגים המצדיקים דיון נוסף בהרכב מורחב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אולגה זדורוב, אשתו רומן זדורוב. בימ"ש העליון. 23 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
"יש לנו ראיות חדשות". אולגה זדורוב/נועם מושקוביץ

פרקליט המדינה שי ניצן תקף את התקשורת על טיפולה בתיק זדורוב ואמר: "מדובר פה בערוצי תקשורת הנותנים במה נרחבת ביותר לתיאוריות קונספירציה. בדרך כלל, מתייחסים לתיאוריות כאלה בסלחנות". עם זאת הוא הוסיף: "כולנו חייבים להבין שזוהי סכנה ממשית לדמוקרטיה. משפטים פליליים אינם תכנית ריאליטי, שבה הציבור מתבקש לסמס האם הנאשם הוא אשם או זכאי".

רצח תאיר ראדה - התגלגלות הפרשה

בדצמבר 2006 נמצאה גופתה של ראדה בתא שירותים בבית ספר "נופי גולן" בקצרין שבו למדה, גרונה משוסף ובגופה חתכי סכין וסימני אלימות רבים. לאחר הרצח עצרה המשטרה את זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר שהיה אז בן 29, ולאחר חקירה שחררה אותו. כשבוע לאחר הרצח עצרה אותו שוב בחשד שביצע את הרצח. בחקירתו, הודה זדורוב בביצוע הרצח ושחזר אז את המעשה לעיני מצלמות המשטרה. ימים ספורים לאחר מכן חזר בו מהודאתו, סירב לחתום עליה וטען כי היא הוצאה ממנו בלחצים.

זדורוב הורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת ב-2010 ונידון למאסר עולם. זאת בעיקר על סמך הודאתו, שבה אמר כי רצח את ראדה באמצעות סכין יפני, ועל סמך וכתמי הדם על מכנסי הג'ינס של ראדה. באמצעות עורכי דינו אלקנה לייסט ואיתי הרמלין מהסנגוריה הציבורית, ערער זדורוב על הרשעתו לעליון.

בית המשפט העליון החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לצורך שמיעת שני מומחים: האחד בשאלת טביעת הנעל על מכנסי הג'ינס שלבשה ראדה, והשני בשאלת כלי הרצח ששימש את הרוצח והמחלוקת אם החתכים נגרמו מסכין משוננת או סכין ישרה. ואולם, גם לאחר שמיעת עדויות אלה, המחוזי בנצרת שב והרשיע את זדורוב ברצח. זדורוב ערער שוב לעליון, וב-23 בדצמבר דחה את ערעורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully