וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה בכבישי הנגב: צעירים בדואים מיידים אבנים לעבר כלי רכב

27.6.2016 / 14:38

בשנה האחרונה אירעו עשרות מקרים שבהם נרגמו אוטובוסים ורכבים פרטיים בעת שעשו את דרכם לעבר ערד, דימונה ואילת, וכמה אירועים הסתיימו בנפגעים ובנזק. "התופעות המסוכנות נובעות מהקצנה דתית ופוליטית בפזורה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זורקים ללא אבחנה אבנים לעבר האוטובוסים". אוטובוס של אגד שניזוק בכבישי הנגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

תופעה חדשה ומסוכנת בכבישי הנגב: בשנה האחרונה נרשמו עשרות מקרים שבהם יידו צעירים מהמגזר הבדואי אבנים וסלעים לעבר כלי רכב הנוסעים בכבישים. במקרים רבים נגרם נזק לרכבים, ובכמה אירועים נפצעו אנשים באורח קל. על פי גורמים המעורים בנושא, לפחות פעמיים בשבוע עומדים נערים על גבעות בפזורה הבדואית ובסמוך ליישובים ומשליכים כל חפץ הנמצא לצדם, בעיקר לעבר אוטובוסים של חברות אגד ומטרופולין.

"ניסיון העבר המצטבר מלמד שהתופעות המסוכנות הללו נובעות מתהליכים של הקצנה דתית ופוליטית של גורמים קיצוניים בפזורה הבדואית", אמר רון רטנר, דובר אגד, שאישר כי בשנה האחרונה נרשמו 30 מקרים של יידויי אבנים לעבר אוטובוסים של החברה, ובחלק מהאירועים האוטובוסים ניזוקו ושמשות התנפצו, וכמה נוסעים נפצעו באורח קל. "אל לנו לעשות הכללה גורפת, מדובר בקומץ צעירים שמכלים את זמנם ביידוי אבנים לעבר אוטובוסים, בעיקר בשעות החשכה", הדגיש.

עוד בוואלה! NEWS:
הציבור הטורקי אדיש להסכם הפיוס, ורק "נסחף אחרי ארדואן"
"לקחו לנו את העיר": שבט הצופים בבית שמש המתחרדת בסכנת סגירה
לאחר שבוע: דאעש קיבל אחריות על הפיגוע הקטלני בירדן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פועלים כדי למגר את התופעה". אוטובוס שנרגם בדרכו לתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי גורמים באגד ובמטרופולין, האוטובוסים נרגמים בדרכם לערד, לירוחם, לדימונה ולאילת. כמו כן, לדבריהם, לעיתים מושלכות אבנים לעבר אוטובוסים העוברים בתוך יישוביי המגזר הבדואי. "כנראה שהאוטובוסים שלנו מסמלים את המדינה והם זורקים ללא אבחנה אבנים לעבר האוטובוסים", אמר גורם באגד. גורם במטרופולין הוסיף: "רק בשבוע שעבר נזרקו אבנים לעבר אוטובוס שלנו בכביש 31". לדבריו, "ישנם גם מקרי אלימות שבהם מותקפים הנהגים שלנו. אנחנו והמשטרה עובדים ביחד בכדי למגר את התופעה ולשמור על חיי הנוסעים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המשטרה: "מטפלים בנושא בנחישות ובאפס סובלנות"

במשטרה מנסים למגר את התופעה ומקדישים למאבק בה כוחות רבים. במקרים רבים עולים לאוטובוסים שוטרים סמויים, ואף מוצבים מארבים בצדי הכבישים בכדי לתפוס את מידי האבנים. בשבוע שעבר עצרו שוטרי מחוז דרום לאחר פעילות מודיעינית חמישה חשודים, שני בגירים ושלושה קטינים, בחשד שיידו אבנים לעבר כלי רכב בין צומת ערוער לצומת נבטים.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל מטפלת בנחישות ובאפס סובלנות כלפי המעורבים, ולראייה במהלך השבוע האחרון נעצרו חמישה חשודים ומעצרם הוארך מעת לעת. זאת לצד פעילות הסברתית ומניעתית המבוצעת עם נכבדי העדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully